اخبار فرش ماشینی

فرش افغانی جای فرش ایرانی را می گیرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

بر خلاف تصور چین درحال حاضر فرشبافی ندارد چون محصولات آنها بازار خوبی نداشتند.

یک مقام مسئول در وزارت صنعت با بیان این مطلب به ایسکانیوز گفت:  کشورهایی مثل نپال، ‌پاکستان، هند و افغانستان که بعد از انقلاب رقیب ایران شدند فرش‌های صنعتی می‌بافند و کار هنری انجام نمی‌دهند.

وی ادامه داد: یک عده از افغان‌ها که در ایران زندگی کرده‌اند این حرفه را فرا گرفته و رقیبی که برای ما در نزدیک‌ترین زمان به وجود خواهد آمد افغان‌ها هستند به واسطه اینکه در اینجا این فن را فرا گرفته‌اند و چون به ما هم نزدیک هستند مواد اولیه و طراح را با خودشان می‌برند و کارشان را پیش می‌برند.

این مقام مسئول در وزارت صنعت معدن و تجارت با تاکید بر این نکته که به زودی شاهد رقابت فرش ایرانی و فرش افغانی خواهیم بود ، تصریح کرد: افغانستان الان یک مقدار از نظر امنیتی مشکل دارد و مردم خیلی مایل نیستند در آنجا سرمایه‌گذاری کنند اما در نمایشگاه‌ها که شرکت می‌کنند اجناس خوبی دارند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته وی، بر اساس آمار و اطلاعات موجود تجار قم در افغانستان خیلی فعالیت دارند و در آنجا فرش می‌بافند و دوباره به ایران وارد می‌کنند و به نام فرش ایرانی به فروش می‌رسانند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×