اخبار فرش ماشینی

فرش ابریشمی بارگاه امام حسین (ع) به دست زنان اصفهانی درحال بافت است

تابلو فرش ابریشمی به ابعاد یک و نیم در دو و نیم متر با نقاشی از صحن و سرای امام حسین(ع) با مشارکت زنان قالیباف اصفهانی بافته شد.

با نزدیک شدن به ایام محرم و صفر و به مناسبت ایام اربعین، دار قالی ابریشمی در باغ غدیر اصفهان زده شد.

این قالی ابریشمی دارای طرح هایی از انواع گل‌های شقایق و نرگس است که هر یک سمبلی از شهدای شهر اصفهان و امام زمان (عج) به شمار می رود و در وسط قالی حرم ابا عبدالله حسین (ع) به نگارش در می‌آید.

این فرش که با مشارکت قالی بافان اصفهانی  بافته می‌شود، تحفه‌ درویشی از مردم اصفهان به بارگاه اباعبدالله حسین (ع) خواهد بود که با ۳ میلیون گره و ۴۰ رنگ در حال بافت است.

قابل ذکر است که گروه های مختلف مردمی همچون، خبرنگاران و صنعتگران با نیت تبرک و برای عرض ارادت خود به سید و سالار شهیدان، گره ای به صورت نمادین به این فرش زده اند.

این فرش قرار است در ایام اربعین به یکی از دیواره‌های حرم امام حسین (ع) نصب و دار قالی پس از ایام اربعین در مرکز کربلا زده و به یاد حضرت ابوالفضل رج‌های اولی قالی بافته و به اصفهان آورده شود تا پس از بافتن فرش در ایام شعبان به بارگاه حضرت ابوالفضل عباس (ع) برده و نصب شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×