نساجی و مردم

فرش‌های دایره‌ایِ ماشینی، مناسب خانه‌های مدرن

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

قالی و فرش دایره ماشینی یکی از راه های ساده و کم هزینه برای جذاب نشان دادن دکوراسیون داخلی است. خیلی ها قدرت خرید قالی و فرش های دستباف ترکمن و عشایری را ندارند، اما نمونه های ماشینی هم می توانند خلاء چنین طرح هایی را در دکوراسیون داخلی ما پر کنند.

قالی و فرش دایره ماشینی یکی از راه های ساده و کم هزینه برای جذاب نشان دادن دکوراسیون داخلی است. خیلی ها قدرت خرید قالی و فرش های دستباف ترکمن و عشایری را ندارند، اما نمونه های ماشینی هم می توانند خلاء چنین طرح هایی را در دکوراسیون داخلی ما پر کنند.
اگر دکوراسیونی مدرن یا امروزی دارید، فرش های دایره ای ماشینی ایده های شگفت انگیزی برای تزیین پیش روی شما قرار خواهد داد.
قالی و فرش یکی از اجزای اصلی خانه ما ایرانی هاست. نه تنها برای زیبایی بلکه برای پوشاندن روی کفپوش های سفت سرامیکی، سنگی و چوبی از فرش و قالی استفاده می شود. فرش نیز مانند هر وسیله دیگری در دکوراسیون داخلی، انواع بسیار مختلفی دارند اما بیشتر طرح ها در مدل های مستطیلی و چهار گوش خلاصه می شود و خیلی کم می بینیم در اتاق نشیمن و پذیرایی یا زیر میز ناهارخوری از قالی و فرش دایره ماشینی یا دستباف استفاده شود.
چنین فرش هایی را می شود در هر سبکی از مدرن و معاصر گرفته تا سنتی و الکتیک بکار برد اما مدل های دایره ای به تازگی بین مردم محبوب شده اند و پهن کردن آنها در خانه می تواند موجب شگفتی مهمانان شود.
یکی از بهترین مکان ها برای پهن کردن فرش های دایره ای، زیر میز ناهارخوری دایره ایی است. با این ترکیب یک فضای فوق العاده برای غذاخوری خانه ایجاد کرده اید که نسبت به بقیه اتاق های خانه کاملا جدا و خاص دیده می شود.
فقط توجه داشته باشید که اندازه فرش به اندازه ای باشد که تمام صندلی ها هنگام عقب کشیده شدن و نشستن مهمانان کاملا درون فروش قرار بگیرند. این مورد یک اصل اساسی برای خرید فرش و قالی زیر میز ناهارخوری است حتما به این نکته توجه اساسی داشته باشید.
برای پهن کردن قالی و فرش دایره ماشینی در اتاق نشیمن باید از همان قانون فرش های چهار گوش استفاده کنید. یعنی فرش باید طوری پهن بشود که قسمتی از آن با مبل تماس داشته باشد. برای فرش های دایره ایی هر چه مبل های بیشتری روی فرش قرار بگیرند ترکیب زیباتری خواهید داشت.
اگر فرش به اندازه کافی توسط مبلمان پوشش پیدا نکند ظاهر ناخوشایندی به دکوراسیون می دهد. لازم نیست همه چیز متقارن باشد مثلا می توانید میز جلو مبلی را خارج از مرکز فرش قرار دهید.
در اتاق هایی که تزیینات و چیدمان مینیمال و کمینه گرا یا به عبارت دیگر مدرن هستند، فرش دایره ایی حتی می تواند بیشتر و زیباتر خودنمایی کند. جالب اینجاست که فرش هایی دایره ایی باعث لطافت بیشتر محیط نیز می شوند چرا که اثر خطوط صاف و تیز در طرح های مدرن را با شکل دایره ایی خود کاهش می دهند.
در یک فضای سفید فرشی به رنگ قهوه ای روشن درست مانند رنگ چوب خیلی زیبا خودنمایی خواهد کرد. اگر فرش بدون طرح بوده و فقط با رنگ های گرم تزیین شده باشد اثر گذاری بیشتری خواهد داشت.
فرش دایره ماشینی قدرت این را دارد که به نقطه کانونی و مرکز توجه دکوراسیون شما تبدیل شود. اگر فرش را با وسیله جالب دیگری مانند مبل یا یک مجسمه و تابلو هنری ارتباط دهید، در انتخاب مکان مناسب برای پهن کردن فرش خیلی راحت تر تصمیم خواهید گرفت.
یک ایده ساده می تواند تکرار رنگ ها باشد، مثلا رنگ فرش را با رنگ مبل ست کنید البته حتما لازم نیست مبل باشد، تابلو نقاشی یا هر دکوری دیگری می تواند المانی مشابه با فرش داشته باشد. حتی اگر فرش تان طرح خیلی پیچیده ای دارد، بازهم بهتر است آنرا با یک اثر مشابه دیگر در خانه هماهنگ کنید.
فرش به طور کلی تاثیر بسیار زیادی بروی دکوراسیون منزل می گذارد در نتیجه قبل از خرید باید با دقت و احتیاط بالا عمل کنید. مدلی را انتخاب کنید که با سبک چیدمان و رنگ های بکار رفته در منزلتان همخوانی داشته باشد. برای اطمینان خاطر بیشتر توصیه می کنم حتما با یک مشاور طراحی داخلی مشورت کنید.
مثلا برای دکوراسیون های مدرن، بهتر است از فرش های دایره ای با رنگ های خنثی مانند کرم، بژ، سفید، قهوه ای و … استفاده کنید. طرح روی فرش هم می تواند ساده یا هندسی و پچیده باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×