اخبار نساجی

فرزین:حتی یک ریال هم به دولت ندادیم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

فرزین:حتی یک ریال هم به دولت ندادیم

مدیرعامل صندوق توسعه ملی در مورد ۵ میلیارد دلاری که برای میادین مشترک نفتی اختصاص یافته، گفت: البته صندوق استفاده دولتی از این رقم را تکذیب کرده و حتی یک ریال هم از منابع صندوق توسعه ملی به دولتی‌ها داده نشده و قبلا هم این مسئله اعلام شده است.
به گزارش بی باک به نقل از مشرق،محمدرضا فرزین در گفت‌وگو با فارس، در مورد حضور دو نماینده مجلس هشتم در هیئت امنای صندوق توسعه ملی و این که آیا هنوز هم آن دو نماینده هستند، گفت: دو نماینده از مجلس هشتم در هیئت امنای صندوق توسعه ملی حضور داشتند و حتی در آخرین جلسه هیئت امنا نیز آن دو نماینده بودند، اما با تغییر دوره مجلس از هشتم به نهم باید دوباره رأی‌گیری شود و دو نماینده جدید برای حضور در هیئت امنای صندوق توسعه ملی معرفی شوند.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی افزود: مجلس هنوز دو نماینده خود برای هیئت امنای صندوق توسعه ملی را معرفی نکرده است.

فرزین در مورد تغییرات اساسنامه صندوق توسعه ملی و اینکه گفته می‌شود، تغییرات دست دولت را برای استفاده از منابع صندوق باز می‌کند، گفت: تغییر اساسنامه صندوق توسعه ملی ارتباطی به دولت ندارد و بخش زیادی از تغییر در اساسنامه صندوق در قانون بودجه و توسط خود مجلس تصویب شده است.

وی گفت: تغییرات اساسنامه صندوق توسعه ملی توسط مجلس انجام شده و طبق قانون است و ما قانون را اجرا می‌کنیم، البته بخش عمده‌ای از این موارد مربوط به یک سری از شرایط است که آسان‌تر از گذشته شده و این مربوط به امور اجرایی صندوق توسعه ملی می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی بیان داشت: مثلا براساس اختیاراتی که قانون به هیئت عامل داده این تغییرات در نظام‌‌نامه صندوق توسعه ملی انجام شده است.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی در پاسخ به این پرسش که آیا دادن اختیار جابجایی منابع توسط بانک‌های عامل به معنای امکان استفاده دولت از صندوق توسعه ملی نیست، گفت: اختیاری که به بانک‌های عامل داده شده، به این معنا نیست که می‌توانیم این منابع را به دولت بدهیم، بلکه اساسنامه صندوق وجود دارد که در چارچوب آن و براساس قانون عمل می‌شود و در اساسنامه آمده است که صندوق نمی‌تواند به شرکت‌های دولتی تسهیلات بدهد.

فرزین تأکید کرد: بنابراین هیچ تغییری در صندوق توسعه ملی ایجاد نشده و همچنان طبق قانون نمی‌توان منابع صندوق توسعه ملی را در اختیار شرکت‌های دولتی قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: در عین حال هیچ اراده‌ای در دولت وجود ندارد که بخواهد از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کند. البته یک بحث این است که آیا صندوق توسعه ملی می‌تواند یا نمی‌تواند به شرکت‌های دولتی منابع پرداخت کند و بحث دیگر این است که اصلا چنین اراده‌‌ای در دولت برای استفاده از صندوق وجود ندارد.

فرزین  تأکید کرد: بخش زیادی از فکر تشکیل صندوق توسعه ملی نشأت گرفته از تفکراتی است که در دولت بوده و پیشنهاد شده است و دولت می‌داند استفاده دولتی از منابع صندوق به ضرر توسعه کشور تمام می‌شود.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی در مورد ۵ میلیارد دلاری که برای میادین مشترک نفتی اختصاص یافته، گفت: البته صندوق استفاده دولتی از این رقم را تکذیب کرده و حتی یک ریال هم از منابع صندوق توسعه ملی به دولتی‌ها داده نشده و قبلا هم این مسئله اعلام شده است.

فرزین در مورد اینکه حوزه‌های مشترک نفت و گاز در اختیار دولت قرار دارد، گفت: منابع یاد شده بابت اجرای فازهای ۲۰، ۲۱، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی توسط سرمایه‌گذاران ایرانی اختصاص داده می شود که البته با عاملیت شرکت نفت انجام می‌شود، اما شرکت‌های استفاده کننده از این تسهیلات خصوصی هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×