اخبار نساجی

فرابورس در قبضه «ابزارهای نوین»

 

فرابورس در قبضه «ابزارهای نوین»

ارزش کل معاملات روز گذشته فرابورس ایران در سایه مبادلات چشمگیر بازار ابزارهای نوین مالی با رشد ۱۶۶ درصدی به بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال رسید.

در جریان معاملات دیروز بیش از ۵۱ میلیون برگه اوراق بهادار در میان ۴ هزار و ۹۷۱ نفر سهامدار فرابورسی جابه‌جا شد و ارزش کل ناشی از این معاملات معادل رقم ۴/۵۰۹ میلیارد ریال بود.

در این بازار اوراق اجاره امید با خرید و فروش ۳۰۴ میلیارد ریالی اوراق خود نقش بسزایی در رشد معاملات این روز بر عهده داشت، به طوری که حدود ۶۰ درصد از ارزش کل مبادلات را تامین کرد. در همین حال، ذوب‌آهن اصفهان نیز با خرید و فروش سنگینی روبه‌رو شد و معامله ۵/۴۲ میلیون سهم به ارزش ۹۲ میلیارد ریال را ثبت کرد.

همچنین از ۵۱ نماد معامله شده در بازار دیروز ۱۳ نماد با افزایش قیمت، ۳۱ نماد با کاهش نرخ و مابقی بدون تغییر قیمت بودند که امتیاز تسهیلات بانک مسکن نیز با کمی تغییر در محدوده قیمتی ۶۹۰ هزار ریال معامله شد. از سوی دیگر در پایان معاملات روز گذشته نماد معاملاتی و اوراق مشارکت شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان به منظور پرداخت سود علی‌الحساب سه ماهه متوقف شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عرضه‌های ناموفق

رصد وضعیت فرابورس در روز گذشته حاکی از آن است که در این روز بلوک گروه هتل‌های هما و کشت و صنعت شهید بهشتی عرضه شد که هر دو بلوک روی میز فروش ماندند.

در جریان معاملات دیروز بلوک صددرصدی سهام گروه هتل‌های هما برای سومین بار در بازار پایه فرابورس عرضه شد که بدون خریدار ماند.

همچنین یک بلوک ۱۰۰ درصدی از سهام شرکت کشت و صنعت شهید بهشتی که با سرمایه ۸۰۰ میلیارد و ۳۳۸ میلیون ریال در زمینه احیای اراضی جهت کشت و برداشت محصولات کشاورزی و پرورش دام و طیور و آبزیان و همچنین مشارکت در تهیه، تولید و تکثیر بذرهای اصلاح شده فعالیت می‌کند، نیز به دلیل نبود خریدار همچنان روی میز فروش باقی ماند.

درج «زنگان»

در همین حال روز گذشته شرکت صنعت روی زنگان در فهرست نرخ‌های بازار پایه فرابورس درج نام شد. به استناد تبصره «ب» ماده ۹۹ قانون برنامه پنجم توسعه و موافقت کمیته عرضه فرابورس، شرکت صنعت روی زنگان به عنوان پنجاه و هشتمین نماد معاملات در فهرست نرخ‌های بازار پایه درج شد. این شرکت با نماد «زنگان» به ثبت رسیده و در زمینه تولید فلزات گرانبهای غیرآهنی فعالیت می‌کند. افزون بر این، بنابر آخرین تصمیمات شرکت کشتیرانی دریای خزر بیش از ۳/۴ میلیارد تومان به سرمایه اسمی ۶/۲۰ میلیارد تومانی خود اضافه می کند. شرکت کشتیرانی دریای خزر که از سال گذشته در بازار پایه فرابورس پذیرفته شده، در صدد اعمال افزایش ۴ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومانی برآمده است. این شرکت که هم‌اکنون بیش از ۶/۲۰ میلیارد تومان سرمایه دارد، از طریق انتشار ۴۳ میلیون و ۷۵۱ میلیون سهم به قیمت هر سهم ۱۰۰ تومان، مبلغ مورد نیاز خود را از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی تامین خواهد کرد تا قادر به اصلاح ساختار مالی باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×