اخبار نساجی

فرابورس بر مدار ذوب‌آهن

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بازار فرابورس در حالی روز گذشته شاهد جابه‌جایی ۵۶ میلیون سهم بود که معاملات سنگین ذوب‌آهن به همراه گروه پتروشیمی در کانون توجه معامله‌گران این بازار قرار داشت.

به گزارش خبرنگار ما، ذوب‌آهن اصفهان با جابه‌جایی ۴۴ میلیون و ۹۰۰ هزار سهم بارها در نوسانات مثبت تا مرز صف خرید پیش رفت تا در پایان بازار دیروز همچنان با افزایش تقاضای خرید مواجه باشد.

پتروشیمی‌های زاگرس و مارون نیز از دیگر نمادهای صادرکننده فرابورس بودند که بازار دیروز را با معاملات پرحجم در درصدهای مثبت به پایان بردند. زاگرس با دادوستد ۸/۳ میلیون سهمی در قیمت ۱۴۳۰۸ ریال به کار خود پایان داد و حجم معاملات مارون نیز از یک میلیون سهم گذشت.

در همین حال گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان دیگر نمادی بود که به‌رغم صف خرید سنگین ۵۵۰ هزار سهمی، در قیمت ۳۰۶۷ ریال بدون عرضه باقی ماند.

روان فن‌آور نیز با نوسان مثبت ۵ درصدی در قیمت ۲۳۱۳ریال، افزایش تقاضای خرید را شاهد بود.

دوقلوهای مسکنی فرابورس در دو نماد «ثتران» و «ثشرق» هم روند متعادلی را پس از جابه‌جایی یک میلیون سهمی طی کردند. مسکن شمال شرق در قیمت ۲۴۱۶ ریال با رشد نیم درصدی و مسکن تهران نیز با نوسان منفی ۵/۳ درصدی در قیمت ۲۳۲۱ ریال به کار خود پایان دادند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در گروه بانکی نیز معاملات بانک دی از یک میلیون سهم گذشت که باوجود نوسانات مثبت در لحظات پایانی در قیمت ۱۴۸۷ ریال ۳ درصد منفی بود. از سوی دیگر باوجود معاملات مثبت در نمادهای عمده، بازار فرابورس در نمادهایی نظیر بالاست، افرانت، همراه، میدکو، خوارزمی، فولاد یزد و آس‌پ با کاهش قیمت مواجه بود. به نحوی که کاهش ۵ درصدی بالاست قیمت هر سهم این نماد را به ۱۳۱۲۹ ریال رساند.

در همین حال در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره امید با جابه‌جایی ۱۹ هزار و ۹۹۰ برگه داشت. حجم اوراق دیگر به ترتیب ۱۰ هزار و ۳۰ برگه اجاره ماهان، ۶ هزار و ۳۰۰ اجاره سامان، ۲ هزار و۳۱۰ برگه اجاره ماهان۲، هزار و ۷۷۰ برگه مشارکت مسکن مهر و ۶۰۰ برگه مشارکت نارنجستان به قیمت هر برگه یک میلیون ریال اعلام شد.

همچنین قیمت اوراق تسهیلات مسکن تغییر قابل توجهی نداشت و در مرز ۷۱ هزار تومان مبادله شد. در مجموع ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران، با جابه‌جایی ۵۶ میلیون اوراق بهادار، به ۲۳۱ میلیارد ریال رسید.

فلات ایرانیان در بازار پایه شرکت گروه سرمایه‌گذاری فلات ایرانیان در فهرست نرخ‌های بازار پایه فرابورس ایران درج شد.

شرکت گروه سرمایه‌گذاری فلات ایرانیان (سهامی عام) با سرمایه ثبت شده ۲۳۰ میلیارد ریال در آخرین روز کاری سال ۱۳۹۰‌، با مشاوره پذیرش شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین‌، در فهرست نرخ‌های بازار پایه فرابورس ایران درج شد.

شرکت گروه سرمایه‌گذاری صنایع و معادن فلات ایرانیان، تحقیق در خصوص بازارهای خارجی به منظور ورود آگاهانه به بازارهای سرمایه ای و تامین منابع مالی مورد نیاز گروه را در برنامه‌های استراتژی خود دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×