اخبار فرش ماشینی

عنوان برتر کشور برای تیم توسعه خوشه فرش فارس

در مراسم گرامیداشت روز صنایع کوچک با حضور معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، از تیم توسعه خوشه فرش فارس تقدیر شد.

غلامرضا سلیمانی معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این مراسم گفت: عامل توسعه این خوشه به‌ عنوان عامل توسعه برتر خوشه‌های کسب ‌و کار کشور در سال ۹۵ انتخاب شد.

وی با تاکید بر اهمیت حمایت از فعالیت‌های گروهی و کنسرسیوم‌ها افزود: حمایت سازمان صنایع کوچک از خوشه‌ها و کنسرسیوم‌ها بر اساس نیازسنجی آموزشی، تامین مالی، فن‌آوری، بازاریابی و تامین زنجیره ارزش و خرید مشترک است.

در این مراسم شاهپور قنبری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه خوشه ایجادی نیست بلکه توسعه‌ای است و فرش دستباف به‌ عنوان یک سیستم اقتصادی اجتماعی از گذشته وجود داشته اما نیاز به توسعه دارد، بیان کرد: کار خوشه یک کار تیمی است و تیم توسعه خوشه فرش دستباف فارس در سال اول فعالیت خود موفق به اخذ رتبه برتر شد که این امر در سال‌های گذشته کم‌سابقه بلکه بی‌سابقه بوده است.

خوشه فرش فارس در میان خوشه‌های کشور از حیث عملکرد و کیفیت اجرا و فعالیت‌ها عملکرد خوبی را داشته است که به همین دلیل مسوولیت دبیرخانه خوشه‌های فرش کشور نیز به فارس محول شده است.

در این مراسم با اهدا لوح سپاس از فعالیت‌های تیم توسعه خوشه فرش فارس و همچنین اقدامات ملی دبیرخانه خوشه‌های فرش کشور تقدیر شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در ادامه مراسم محمد امین، عامل توسعه خوشه فرش فارس و دبیر خوشه‌های فرش کشور ضمن تقدیر از  تلاش‌های مهدی جمال‌زاده و فاطمه رجبی به عنوان همکاران خود گفت: پروژه توسعه خوشه‌ای یک کار گروهی است که موفقیت در آن بدون تشریک مساعی و کار تیمی میسر نمی‌شود.

دبیر خوشه‌های فرش کشور ضمن تشریح فعالیت‌های دبیرخانه در سال گذشته و ارایه برنامه‌های آینده افزود: پروژه توسعه خوشه فرش در ۱۴ استان کشور فعال شده و خوشه‌های فرش با محور قرار دادن کارهای گروهی از طریق کنسرسیوم‌ها برنامه‌های مشترکی در حوزه احیا و توسعه بازارهای داخلی و خارجی در دست اقدام دارند.

در پایان وی با تشکر از همکاری عاملان توسعه استان‌های کشور در انجام پروژه‌های دبیرخانه بیان کرد: مشارکت مثال زدنی تیم‌های توسعه خوشه‌های فرش دستباف کشور در برنامه‌های مشترک موجب پربار شدن این برنامه‌ها شده و این همکاری به عنوان الگو برای سایر خوشه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×