اخبار نساجی

عملیات ساخت نخستین خطوط ریلی با مشارکت بخش خصوصی در شیراز آغاز شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

شیراز- عملیات احداث راه آهن شیراز- بوشهر – عسلویه ، که نخستین خطوط ریلی است با مشارکت بخش خصوصی در شیراز، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات احداث این خطوط ریلی در شیراز گفت: سرعت این خط ریلی دربخش مسافربری ۱۶۰ کیلومتر و در بخش بار ۱۲۰ کیلومتر در ساعت است .

مهندس سید احمد صادقی ، افزود: ۸۵ درصد از هزینه ساخت این خطوط ریلی توسط بخش خصوصی و ۱۵ درصد مابقی از محل اعتبارات دولتی تامین می شود.

صادقی ادامه داد: توسعه خطوط ریلی دراولویت وزارت راه و شهرسازی است و هم اینک این مهم دراستان فارس به خوبی در حال انجام است .

این مقام مسوول بیان کرد: هم اینک ۲۰ استان متصل به شبکه ریلی هستند ، خطوط ریلی ۹ استان در حال احداث است و تا پایان فعالیت دولت دهم، همه استان های کشور به خطوط ریلی متصل خواهند شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صادقی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۵ هزار کیلومتر انواع راه آهن ، آزاد راه ، بزرگراه و راه اصلی در کشور در دست احداث است که از این میزان ۹ هزار کیلومتر راه آهن ، دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزاده راه ، پنج هزار کیلومتر بزرگراه و بیش از ۱۰ هزار کیلومتر راه اصلی است.

طول خطوط ریلی راه آهن شیراز – بوشهر – عسلویه ۴۵۰ کیلومتر است و مقرر شده است طی مدت سه سال با اعتبار

۱۳هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی احداث شود

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×