اخبار نساجی

عسگراولادی تشریح کرد: دستاوردهای سفر هیات پارلمانی ایران به چین

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

عسگراولادی تشریح کرد: دستاوردهای سفر هیات پارلمانی ایران به چین

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در خصوص دستاوردهای سفر هیات پارلمانی ایران به چین گفت: با توجه به توافقات ایران و چین، مقرر شد سازمان استاندارد ایران کیفیت کالاهای چینی را قبل از حرکت به ایران کنترل کند و در صورت عدم رعایت کیفیت و استاندارد های لازم، مانع از ارسال کالاها به ایران شود.

به گزارش مهر، اسدالله عسگر اولادی گفت: در سفر هیات پارلمانی ایران به کشور چین موضوعات اقتصادی مختلفی مطرح شد و توافقات اقتصادی خوبی بین فعالین اقتصادی ایران و چین حاصل شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین تشریح کرد: با توجه به قراردادی که بین جمهوری اسلامی ایران و کشور چین منعقد شده است مقرر شد که سازمان استاندارد ایران کیفیت کالاهای ایرانی را قبل از حرکت به ایران کنترل کنند و گواهی حمل به ایران را صادر کند و در صورت عدم رعایت کیفیت و استاندارد های لازم، مانع از ارسال کالاها به ایران شود.

عسگراولادی ادامه داد: البته باید توجه داشت در زمینه جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق چینی بی کیفیت، سازمانهای مربوطه باید فعالیت بیشتری داشته باشند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در ادامه داد: بر اساس هماهنگی های انجام شده قرار بر این شد که دو سیمنار مشترک سرمایه گذاری بین ایران و چین برگزار شود وسرمایه گذاری های بیشتری نسبت به تجارت صورت گیرد و با افزایش سرمایه گذاری ها در ایران، تولید با کیفیت بالا رونق یابد و حتی مازاد آن نیز صادر شود، البته توافقاتی در زمینه شرکت دو کشور در نمایشگاههای اقتصادی همدیگر حاصل شد.

عضو اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران افزود: موضوع دیگری که در سفر به چین مطرح شد این است که دوبار در سال، با هر استانی از چین به خصوص استانهای اقتصادی شانگهای، پکن و همچنین استان مسلمان نشین سین کیانگ، هیئت اقتصادی مبادله شود.

عسگر اولادی گفت: در سفر به کشور چین تعاملات خوبی صورت گرفته است و امیدواریم نتایج این سفر در ۶ ماه آینده قابل لمس باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین یادآور شد: در سفر هیات پارلمانی ایران به چین در خصوص رفع مشکلات کشتیرانی هماهنگی انجام شده است که البته برخی موضوعات قبل ذکر نیست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×