اخبار نساجی

تولید ٣٠ میلیون تن محصول پتروشیمی در ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: شرکتهای پتروشیمی ایران در هشت ماه نخست امسال بیش از ٣٠ میلیون تن محصول تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کرده اند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت نفت، علی محمد بساق زاده افزود: از ابتدای امسال تاکنون ٧١ درصد ظرفیت اسمی تولید محصولات پتروشیمی کشور محقق شده که نسبت به پارسال از رشد ١٠٨ درصدی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در صورت تامین به اندازه خوراک مجتمع های پتروشیمی از سوی شرکت ملی گاز ایران، تولید محصولات پتروشیمی کشور از ۴٢ میلیون تن تا پایان سال فراتر می رود، اظهار داشت: گفت: با تحقق این میزان تولید ٧٣ درصد از ظرفیت اسمی تولید محصولات پتروشیمی ایران تحقق می یابد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، کمبود خوراک، مشکلات در زمینه تعمیرات و فرآیندهای موجود در مجتمع ها را به ترتیب از جمله دلایل اصلی نرسیدن به ظرفیت تولید پیش بینی شده در این شرکت دانست و گفت: امسال با توجه به افزایش تولید گاز در میدان پارس جنوبی نسبت به پارسال کمبود خوراک کمتری داریم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

** تحقق ٧۵ میلیون مترمکعبی افزایش تولید گاز شیرین از پارس جنوبی

بساق زاده با اشاره به تحقق افزایش تولید ٧۵ میلیون مترمکعبی گاز از میدان پارس جنوبی، گفت: هم اکنون موجودی انبارهای مجتمعهای پتروشیمی کشور نسبت به پارسال بسیار کمتر شده که این امر حکایت از افزایش صادرات دارد.

وی کمبود خوراک و گاز طبیعی، کاهش تحویل پروپیلن به مجتمع های پتروشیمی به دلیل اشکال در پالایشگاه شازند اراک، کمبود آب به خصوص در منطقه ماهشهر و کاهش برداشت کود شیمیایی از سوی وزارت جهادکشاورزی را از جمله مهمترین چالشهای موجود در صنعت پتروشیمی طی ٨ ماه نخست امسال اعلام کرد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران انجام هماهنگی جهت تامین و توزیع اتیلن مورد نیاز واحدهای فرآیندی مرتبط با خط لوله اتیلن غرب، پیگیری و شرکت در جلسات تنظیم موجودی بازار و تسریع در اجرای پروژه های ان.جی.ال با شرکت ملی نفت ایران، تعمیرات اساسی مجتمع های موجود در منطقه ماهشهر، پیگیری جهت تداوم دریافت پروپیلن از پالایشگاه شازند، لیجاد کارگروه های تخصصی با همکاری مجتمعهای پتروشیمی برای تامین کالا از داخل کشور و همکاری با سازمان استاندارد ملی و تعالی سازمانی را از جمله اقدامهای مهم در سال ٩٣ اعلام کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×