اخبار فرش ماشینی

ارزش صادرات فرش ماشینی کشور تا پایان سال به ۴۰۰ میلیون دلار می رسد

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری ارزش صادرات فرش ماشینی کشورمان به ۴۰۰ میلیون دلار برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی خسروتاج روز چهارشنبه و در حاشیه افتتاح پنج طرح صنعتی کرمانشاه در خصوص صادرات صورت گرفته فرش ماشینی کشور گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ارزش صادرات این محصول بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی ادامه داد: در حالی طی ۹ ماه گذشته بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار صادرات فرش ماشینی داشتیم که این رقم در سال گذشته به ۳۳۰ میلیون دلار رسیده بود.

تاج خسرو با بیان اینکه صنعت فرش ماشینی ایران با صنعت فرش دستباف از لحاظ صادرات برابری می کند، یادآور شد: بازارهای داخلی کشور تقریبا اشباع شده و باید نگاه ما به فرش های ماشینی نگاهی صادراتی باشد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به نرخ بالای سود بانکی اشاره و با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی از این موضوع ناراضی هستند، ابراز امیدواری کرد تا فضای جدید ایجاد شده و رفع تحریم ها، شاهد کاهش این نرخ باشیم.

وی همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را در پیشبرد امور اقتصادی بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: با کمک گرفتن از منابع مالی این بخش صنایع ما رونق گرفته و می توانند با حداکثر توان و ظرفیت به کار خود ادامه دهند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تاج خسرو یادآور شد: مهمترین مزیت تقویت صنعت و بخش تولیدی، کاهش نرخ بیکاری به عنوان یکی از مهمترین معضلات جامعه است که می توانیم به این وسیله اشتغالزایی خوبی ایجاد کنیم.

وی در پایان با اشاره به افتتاح چند طرح صنعتی، ابراز امیدواری کرد با حمایت بانک ها و کمک مجموعه مدیران استان بتوانند با تمام توان به تولید پرداخته و در آینده نیز ظرفیت تولیدات خود را افزایش دهند.

در نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، پنج طرح صنعتی و تولیدی در استان کرمانشاه که زمینه اشتغال یکصد نفر را فراهم می کند با حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×