اخبار نساجی

عرضه های بلوکی فرا بورس اعلام شد

 

عرضه های بلوکی فرا بورس اعلام شد

تهران- بلوک گسترش انفورماتیک ایران در فرابورس یکشنبه و بلوک ایجاد محیط میزبانی روز دوشنبه در فرا بورس عرضه می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی فرابورس ایران، مدیر بازار فرابورس گفت: دوشنبه ۱۵ اسفند، ۷ میلیون و ۶۴۴ هزار سهم شرکت ایجاد محیط معادل ۰۹/۱۳ درصد از کل سهام شرکت را که ۷ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۶۴ سهم آن عادی و ۳۸۱ هزار و ۹۳۶ سهم آن ترجیحی است در بازار سوم عرضه می­شود.

به گفته’امیر هامونی’، ارزش پایه هر سهم ۵۴ هزار و ۲۱۹ ریال و ارزش کل آن ۴۱۴ میلیارد و۴۵۰ میلیون و ۳۶ هزار ریال تعیین شده است.

وی با بیان آنکه، عرضه­ها به صورت بلوکی در بازار سوم و با شرایط نقد و یا نقد و اقساط استن افزود: پرداخت نقدی ۱۵ درصد تعیین شده و مابقی به صورت اقساط است که دوره بازپرداخت اقساط آن ۶ ساله است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته وی، با توجه به تغییر مبنای محاسبه نرخ سود فروش اقساطی شرکت­های دولتی و متعلق به دولت از ۱۲ درصد به ۱۵ درصد بر اساس مصوبه­ی شورای پول و اعتبار، نرخ سود فروش اقساطی ایجاد محیط ۱۵ درصد و فواصل زمانی آن شش ماهه است.

هامونی در خصوص فعالیت این شرکت افزود: این شرکت با سرمایه ۵۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در زمینه برنامه­ریزی، تحقیقات، مطالعه، مدیریت، اجرا و انجام کلیه اموری که برای ایجاد و توسعه بخش مسکن، ساختمان و عمران شهری لازم است فعالیت دارد. در حال حاضر سهامدار عمده این شرکت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که مالکیت ۸۷ درصد این شرکت را در اختیار دارد.

**بلوک گسترش انفورماتیک ایران در فرابورس فردا عرضه می شود

معاون نظارت و عملیات فرابورس گفت: سازمان خصوصی سازی همچنین ۴۹.۶۳ درصد از سهام شرکت گسترش انفورماتیک ایران، متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را روز یکشنبه ۱۴ اسفند در بازار سوم فرابورس عرضه می­کند.

‘حسن محمد تبار’ افزود: تعداد سهام مورد عرضه گسترش انفورماتیک ایران ۲۷ میلیون و۴۴۰ هزار سهم است که معادل ۴۹.۶۳ درصد از سهام این شرکت است و ارزش پایه هر سهم هزار و۶۳۲ ریال و ارزش کل آن ۴۴ میلیارد و ۷۸۲میلیون و۸۰ هزار ریال تعیین شده است.

وی یادآور شد عرضه­ به صورت یکجا و در بازار فرابورس و با شرایط نقد و یا نقد و اقساط است حداقل پیش پرداخت نقدی۳۰ درصد و مابقی به صورت اقساط است که دوره بازپرداخت اقساط آن ۴ ساله اعلام شده است.

وی افزود: با توجه به تغییر مبنای محاسبه نرخ سود فروش اقساطی شرکت­های دولتی و متعلق به دولت از ۱۲ درصد به ۱۵ درصد بر اساس مصوبه­ی شورای پول و اعتبار، نرخ سود فروش اقساطی گسترش انفورماتیک ایران ۱۵ درصد و فواصل زمانی آن شش ماهه است. مهلت پرداخت حصه نقدی و ارائه فرم خارج از پایاپای نیز حداکثر ۲۰ روز کاری سازمان خصوصی سازی از تاریخ انجام معامله است.

معاون نظارت و عملیات فرابورس در خصوص فعالیت این شرکت اظهار داشت: این شرکت با سرمایه ۵۵ میلیارد و ۲۸۹ میلیون و ۲۲۳ هزار ریال در زمینه واردات و صادرات (به استثناء کامپیوتر مگر با مجوز شورای عالی انفورماتیک کشور) نرم افزار و دستگاه­های جانبی و قطعات مربوط به سایر سخت افزار­های مرتبط با اهداف شرکت فعالیت دارد. همچنین طراحی و تدوین سیستم­های کاربردی و ارائه خدمات مشاوره­ای در زمینه سخت افزار و نرم افزار و نیز اخذ نمایندگی از شرکت­های داخلی و خارجی از دیگر فعالیت­های این شرکت دارد.

وی در خصوص ترکیب سهامداران این شرکت افزود: شرکت سرمایه گذاری رنا مالک ۲۹.۵۵ درصد، شرکت سرمایه­گذاری توسعه صنعتی ایران مالک ۲۰.۲۶ درصد، سرمایه­گذاری برنا مالک یک صدم درصد و کارکنان مالک ۵۵ صدم درصد سهام این شرکت هستند.

محمد­تبار در پایان تاکید کرد: کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که ۳ درصد از ارزش سهام موضوع معامله که معادل یک میلیارد و۳۴۳ میلیون و ۴۶۲ هزار و ۴۰۰ ریال است از مشتری دریافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شرکت سپرده­گذاری واریز و یا به این شرکت تحویل داده و تاییدیه شرکت مربوطه را به مدیریت بازار فرابورس ایران ارائه کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×