اخبار فرش ماشینی

بیمه هنرمندان صنایع دستی در اولویت کارهای معاون جدید

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رسیدگی به وضعیت هنرمندان صنایع دستی را در اولویت تمام برنامه‌های خود در این معاونت دانست.

بهمن ‌نامورمطلق که حدود یک هفته است به‌عنوان معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی منصوب شده است، با اعلام اولویت‌های کاری‌اش به خبرنگار سرویس صنایع دستی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: سامان‌دهی وضعیت هنرمندان صنایع دستی از نظر تأمین امکانات، بیمه و بازنشستگی آن‌ها از مهم‌ترین و با اولویت‌ترین برنامه‌های این معاونت است، چون هنرمندان گنجینه‌ها و ذخایر این کشور هستند و باید برای حفظ آن‌ها تلاش کرد.

او با اشاره به مشکلاتی که هنرمندان از نظر پوشش بیمه‌یی دارند، اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از هنرمندان، بویژه پیشکسوتان صنایع دستی، بیمه نیستند و مشکل بیمه‌ی درمانی دارند و رسیدگی به کار آن‌ها واقعا ضرورت دارد. ما تمام توان خود را می‌گذاریم تا این کار مخصوصا برای هنرمندانی که تا کنون بیمه نشده‌اند، انجام شود.

وی ارتقای کیفیت تولید صنایع دستی را اولویت بعدی این معاونت دانست و ادامه داد: باید تلاش کرد به هنرمندان صنایع دستی به‌صورت آکادمیک آموزش داده شود، تا در عین حفظ میراث تجربی این هنرها، صنایع دستی نیز آکادمیک و متناسب با دانش روز شود و طراحی‌های متناسب داشته باشد تا از نظر تولید نیز ارتقا یابد.

نامورمطلق همچنین با بیان این‌که گسترش و توسعه‌ی بازار صنایع دستی، دیگر اولویت مهم این معاونت است، اظهار کرد: پس از ارتقای حوزه‌ی تولید، باید سیستم توزیع و بازار خرید صنایع دستی را سامان‌دهی کرد که صحبت‌هایی در این زمینه آغاز شده است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا معاونت صنایع دستی در دوره‌ی جدید، همان سیاست‌ها و برنامه‌های قبلی را دنبال می‌کند یا تجدید نظری در این برنامه‌ها خواهد داشت؟ گفت: سیاست‌ها در کوتاه‌مدت، ادامه و تقویت برنامه‌های پیشین است و در میان‌مدت، تغییر و دگرگونی را در سیاست‌ها خواهیم داشت. در چند ماه اخیر در حوزه‌ی صنایع دستی، کارهایی انجام شده که تلاش ما در کوتاه‌مدت، تقویت آن‌ها است تا فرصتی به خودمان بدهیم و برنامه‌های دیگری را ترسیم کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نامورمطلق تأکید کرد: ما نمی‌خواهیم بیش از این سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دچار تزلزل، تغییرات آنی و حساب‌نشده شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×