اخبار نساجی

عرضه بنزین ۶۵۰ تومانی در تهران!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

عرضه بنزین ۶۵۰ تومانی در تهران!

در حال حاضر برخی با عرضه بنزین ۶۵۰ تومانی در ۱۰ متری جایگاه های بنزین سعی در کسب درآمد دارند.

به گزارش قدس انلاین وبه نقل از خبر، این امر در شرایطی است که هر لیتر بنزین آزاد در حال حاضر ۷۰۰ تومان در هر لیتر بفروش می رسد و اکثر رانندگان خودروهای شخصی مدعی این مساله هستند که سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی آنها در بهترین شرایط در نیمه اول هرماه به پایان می رسد و ناچارا از بنزین آزاد استفاده می کنند.

براین اساس اگر یک مصرف کننده از بنزین ۶۵۰ تومانی به جای ۷۰۰ تومانی برای دریافت ۳۰ لیتر بنزین بهره ببرد در عین حال ۱۵۰۰ تومان سود می برد. از سویی دیگر اگرچه این رقم چندان صرفه اقتصادی برای مصرف کننده در برندارد اما می تواند در عین حال حوادث ناگواری را رقم بزند.

چراکه فروش بنزین در ۱۰ متری جایگاه ها می تواند با کوچکترین اشتباهی تا چند کیلومتر بعد از جایگاه را به آتش بکشد. درعین حال این امکان وجود دارد که این دبه ها توسط مصرف کنندگانی خریداری شود که برای ذخیره در منزل از آن بهره ببرند که این خود خطری جدی تلقی می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این امر در شرایطی است که فروش بنزین به صورت دبه ای در جایگاه های بنزین ممنوع شده و همچنان مشخص نیست این بنزین ها از کجا در اختیار این سودجویان قرار می گیرد.

از سویی دیگر، گفته می شود مسوولیت بیرون از جایگاه ها برعهده نیروی انتظامی است.اما گفته می شود به عنوان مثال بساط فروش بنزین ۶۵۰ تومانی در جایگاه موجود در شرق تهران بارها توسط نیروی انتظامی مصادره شده اما با اینحال سودجویان هربار با دادن تعهد آزاد و به فعالیت خود ادامه می دهند.

این درحالی است که گفته می شود هیچ قانون جدی برای مبارزه با سودجویان فروش بنزین وجود دارد و این خلاء قانونی دلیلی بر افزایش این مشکلات است.

به گفته سودجویان،مصرف کنندگانی که سهمیه اضافی دارند سعی می کنند بنزین خود را به این سودجویان بفروشند و از این طریق سود کنند. دراین بین تنها خودروهای عمومی چون تاکسی ها و وانت بارها در هرماه سهمیه خاصی دریافت می کنند که هرماهه در صورت عدم استفاده از میزان سهمیه موجود در کارت،باطل می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×