اخبار نساجی

عراق مشتاق حضور شرکت های ایرانی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: عراق برای حضورشرکت های ایرانی درپروژه های عمرانی و بازسازی این کشور تمایل خوبی دارد.

‘رضا قیصی پور ‘ روز جمعه در حاشیه نشست مشترک مدیران شرکت های سرمایه گذاری استان خوزستان با هیات عراقی در گفت و گو با خبرنگاران ، راه، شهرسازی، عمران، ساخت مدارس، بیمارستان، خدمات شهری، مسکن از جمله زمینه های مورد در خواست طرف عراقی برای همکاری دوجانبه اعلام کرد و گفت: در نشست امروز مشکلات و مسایل مربوط به حضور پیمانکاران ایرانی به منظور سرمایه گذاری و اجرای پروژه های زیر بنایی دراستان بصره عراق مطرح و برای آن رفع مشکلات چاره جویی شد.

وی افزود: مقرر شد تا هر ۱۵ روز یک بار جلسات مشترکی بین نمایندگان استانداری های خوزستان و بصره و اتاق های بازرگانی شهرهای آبادان، خرمشهر، اهواز و بصره به منظور بررسی موانع سرمایه گذاری در بصره عراق برگزار شود.

قیصی پور از تشکیل کارگروههای مختلف در جهت تلاش برای رفع مشکلات موجود در این زمینه خبر داد و گفت : این کارگروه ها در زمینه ساخت و ساز، تجارت (مرتبط با اتاقهای بازرگانی)، سرمایه گذاری و برق فعالیت می کنند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با تاکید بر توان بالای پیمانکاران و سرمایه گذران استان خوزستان گفت:عراقی ها برای حضور شرکت ها و پیمانکاران ایرانی در اجرای طرح ها و پروژه های مختلف این استان تاکید دارند.

به گفته وی ، همچنین همکاری اتاق های بازرگانی و تجارت ایران و عراق، ایجاد نمایشگاههای موقت و دایمی توانمندیهای استان خوزستان و بصره، گسترش همکاریها در زمینه ی بهداشت و آموزش عالی با بصره و کاهش توقف و حمل یکسره بار و مسافر به عراق از جمله مفاد تفاهم نامه ی امضا شده بین استانداریهای خوزستان و بصره به شمار می رود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

هیات شش نفره عراقی به ریاست دکتر محسن عبدالحی دشی المیاحی مشاور استاندار بصره تفاهم نامه همکاریهای تجاری و اقتصادی بین خوزستان و بصره عراق را در سفر خود به استان خوزستان مورد بررسی قرار دادند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×