اخبار نساجی

عذرخواهی پولی به سبک بانک مرکزی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

عذرخواهی پولی به سبک بانک مرکزی

 

طرح جبران هزینه تراکنش ناموفق روی میز شورای پول و اعتبار

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بانک مرکزی از ارائه طرحی به شورای پول و اعتبار برای جبران هزینه‌های برداشت‌های ناموفق بانکی خبرداد و گفت: محاسبات تراکنش های ناموفق بر اساس جدول ساعتی تنظیم خواهد شد.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، ناصر حکیمی در گفتگو با مهر از ارائه طرحی به شورای پول و اعتبار برای جبران هزینه های برداشت های ناموفق بانکی خبر داد و گفت: برای تشویق بانکها به سرویس دهی مناسب از طریق دستگاه های خودپرداز، بانک مرکزی طرحی را به شورای پول و اعتبار ارائه کرده است که امیدواریم به تصویب برسد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بانک مرکزی افزود: بر اساس این طرح افرادی که سرویس گیری آنها از طریق دستگاه های خودپرداز به مشکل برخورد می کند و از حساب آنها پول برداشت می شود اما خدمتی دریافت نمی کنند، هزینه ای بابت تراکنش ناموفق به آنها پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه این هزینه از محل هزینه های تراکنش های ناموفق بانکها دریافت و به حساب افراد واریز می شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه از لحاظ ارتباطات شخصی و ارتباطات مالی این امر اتفاق نامطلوبی برای مشتری بانکی محسوب می شود، بانک مرکزی درصدد است که به عنوان جبران بخشی از زحمتی که فرد متقبل شده است و سرویسی که دریافت نکرده است، از محل هزینه های تراکنش ناموفق بانکی مبلغی برای جبران زیان به حساب شخص زیان دیده به عنوان معذرت خواهی مالی واریز نماید.

حکیمی با طرح این مطلب که این موضوع به عنوان پیشنهاد مطرح است، گفت: نرخ جبران به میزانی بالا است که هیچ شائبه ای ایجاد نشود که بانک از پول فرد در همان مدت زمان یک یا دو روزی که پول در حساب های بانکی است، استفاده می کند، البته علاوه بر آن هزینه ثابتی هم در نظر گرفته می شود.

این مقام مسئول در بانک مرکزی افزود: فرضا فردی به فروشگاهی مراجعه کرده و نتوانسته از طریق کارت خود هزینه خرید را پرداخت کند، بنابراین یا باید از فروشگاه خارج شود و از دستگاه خودپرداز پول برداشت کرده و دوباره به فروشگاه باز گردد یا اینکه از خرید خود انصراف دهد.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر تراکنش ناموفق مبلغی در نظر گرفته می شود، گفت: همچنین بر اساس طرح دیگری محاسبات تراکنش های ناموفق بر اساس جدول ساعتی تنظیم خواهد شد و در ساعات پیک مراجعه مشتریان بانکی هزینه تراکنش های ناموفق بیشتر از ساعت کم ترافیک خواهد بود.

هزینه تراکنش های ناموفق بانکی در حال حاضر به صورت روزانه محاسبه می شود و چنانچه تا ۵ درصد خدمات ناموفق باشد هزینه ای از بانک دریافت نمی شود، اگر ۱۰ تا ۱۵ درصد تراکنش ها ناموفق باشد ۱۰۰ تومان هزینه دریافت می شود. اگر تراکنش های موفق بیش از ۸۵ درصد باشد به ازای هر تراکنش ناموفق ۵۰ تومان هزینه از بانک دریافت می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×