اخبار نساجی

عدم افزایش قیمت لوازم خانگی خارجی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

عدم افزایش قیمت لوازم خانگی خارجی

رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی گفت: لوازم خانگی تولید داخل افزایش قیمت ۵ تا ۱۰ درصدی را در سال جاری در مقایسه با سال گذشته داشتند و لوازم خانگی خارجی و وارداتی افزایش قیمتی نداشتند.

محمد طحانپور در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: بازار خرید و فروش لوازم خانگی راکد است و در لوازم خانگی خارجی به دلیل نوسان نرخ ارز مردم در انتظار کاهش نرخ بوده و خرید و فروشی انجام نمی‌دهند.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال برای تولید یک یخچال داخلی ۷۰ قلم کالا مورد نیاز است که شاید تولید‌کننده بتواند ۶۵ قلم آن را از داخل تهیه کند، ولی برای بقیه اقلام نیاز است که از خارج از کشور وارد کند که همین موضوع باعث افزایش قیمت لوازم خانگی می‌شود، چون تولیدککندگان مجبورند این اقلام را با دلار وارد کنند.

او درباره اختلاف قیمت زیاد کالاها و گرانفروشی بعضی مغازه‌داران گفت: برخی واحد‌های صنفی بدون پروانه و اجاره‌ای هستند که ممکن است کالایی را با قیمت بالا به فروش برسانند، بنابراین خریداران باید به این موضوع توجه کنند که حتما از مغازه‌های معتبر خریداری کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی تاکید کرد: یخچال‌های تولید داخل مانند هیمالیا، اسنوا، امرسان، الکترواستیل، فیلور و موارد دیگر که پرمصرف هستند، امسال حدود ۵ تا ۱۰ درصد افزایش قیمت داشتند.

وی با تاکید بر این‌که در سال جاری لوازم خانگی خارجی با مارک هایی مثل مثل سامسونگ، ال.جی یا بوش تغییر قیمتی نداشتند، گفت: این لوازم خانگی وارداتی با ارز سابق وارد شده و در گمرک مانده‌اند و با توجه به این‌که با ارز سابق وارد شده‌اند، بنابراین افزایش قیمتی نداشته‌اند.

او با بیان اینکه در حال حاضر به لوازم خانگی ارز تعلق نمی‌گیرد و در اولویت هم نیستند، ابراز داشت: در حال حاضر تنها چیزی که خریدار آن زیاد است، کولر است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×