اخبار نساجی

عجیب‌ترین جاده‌های جهان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

شاید شما هم تا به حال در جاده های عجیب با شکل های عجیب و جالب و یا در مکان های عجیب برخورد کرده باشید.

به گزارش بی باک به نقل از باشگاه خبرنگاران، در این مطلب سعی داریم تا شما را بعضی از این جاده ها در دنیا آشنا کنیم.

پل چند طبقه هری پرگرسون، لس آنجلس

این پل چند طبقه و چند منظوره در شهر لوس آنجلس در شهر کالیفرنیای آمریکا قرار گرفته است. این مجموعه دارای ورودی و خروجی برای تمام جاده های بین I-105 و I-110 را داراست و به وسیله وصل بودن جاده ها در طبقات مختلف ترافیک روانی را به ارمغان می آورد.
این پل ۴ طبقه در سال ۱۹۹۳ افتتاح شده است و دارای خروجی ها و ورودی هایی به اکثر بخش های شهر لوس آنجلس مثل خیابان هالیوود و بندر لوس آنجلس است.

جاده کوهستانی کول دو تورینی، فرانسه

این جاده کوهستانی در بخشی از رشته کوه های آلپ که از کشور فرانسه گذشته است ساخته شده است. این جاده در حقیقت مجموعه ای با پیچ های بسیار زیاد در نزدیک لبه کوه بوده و تعداد بسیار کمی خروج و یا منزل مسکونی در کنار آن وجود دارد.
این جاده بر پایه دیواره های قدیمی که در طول کوه ساخته ساخته شده است و در هر دو فصل زمستان و تابستان دارای نمای بسیار زیبایی برای رانندگی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

خیابان لامبارد، سان فرانسیسکو

خیابان لامبارد با مسیر مارپیچ خود و گل کاری زیبا در اطراف خود بیشتر به یک منظره ایده آل برای تهیه کارت پستال تبدیل شده است و در عین حال یک نماد جهانی برای شهر سانفرانسیکو است.
این خیابان که با پیچ های بسیار تند به وجود آمده بر روی یک تپه زیبا در کنار خانه های زیبایی به سبک ویکتوریایی قرار گرفته است. اگر پله های سبک بیزانسی که در کنار خیابان نصب نشده است وجود نداشت بسیاری از مردم ممکن بود سر خورده و به علت سقوط کشته شوند.

گذرگاه استلویو، ایتالیا

منظره‌ای ترسناک و در عین حال زیبا برای رانندگی که باید راننده ای شجاع بود تا بتوان در این مسیر رانندگی کرد. این مسیر در طول سالیان دراز توسط اهالی این منطقه ساخته شده است.
این مسیر دارای پیچ هایی با شیب بیش از ۶۰ درجه و در ارتفاعی بیش از ۲۷۰۰ متر قرار گرفته است. اولین جاده در این مسیر در دهه ۲۰ از قرن نوزدهم ساخته شده است و شکل اصلی آن تاکنون خیلی تغییر نکرده است.

فلکه پورترایاجا، مالزی

شاید زمانی که در حال رانندگی در این منطقه در نزدیکی دفتر نخست وزیر مالزی هستید خیلی متوجه نباشید که در حال رانندگی در کنار بزرگترین فلکه دنیا هستید. شاید دلیل این که بسیاری از مردم متوجه این مسئله نمی شوند حرکت به دور تپه می باشد.در حقیقت طول این مسیر ۳.۴ کیلومتر است.

بزرگراه له مانالی، هند

این بزرگراه کوهستانی به طول ۲۹۷ مایل در منطقه کوهستانی هیمالیای هند واقع شده است. این مسیر در طول خود از بعضی مرتفع ترین مسیرهای کوهستانی جهان که عموما ۲ تا ۳ مایل از سطح دریا فاصله دارند عبور می کند.
بسیاری از توریست های خارجی و بسیاری از مردم هند برای استفاده از مناظر طبیعی کوهستان از این جاده عبور می کنند. این جاده عمدتا مسیر عبور ترانزیتی کامیون ها بوده و مردمی نیز که در کنار این جاده زندگی می کنند سعی می کنند وبا فروش اجناس مختلف به توریست ها در فصل تابستان و در هنگام باز بودن جاده کسب درآمد کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×