اخبار نساجی

عجیب ترین خودروهای کوپه در جهان

 

کارشناسان فهرستی از عجیب ترین وغیر معمول ترین خودروهای کوپه در جهان تهیه کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل بازارخبر، در ابتدای این فهرست، هیوندای ولوستر توربو (Hyundai Veloster Turbo) قرار دارد که ویژگی منحصر به فرد آن هماهنگی فوق العاده ظاهری آن است.

مینی کوپه(MINI Coupé ) این خودرو یک خودروی کوچک دونفره است که براساس شاسی هاچ بک مینی معمولی ساخته شده است.

لکسوس ال اف ال سی(Lexus LF-LC) این خودرو با یک طراحی فوق العاده اخیرا در نمایشگاه خودروی ویترویت ۲۰۱۲ عرضه شده است از ویژگی های قابل توجه آن می توان به طراحی جالب سقف ان اشاره کرد. همچنین برای طراحی وتولید پنجره ها و سقف این خودرو از شیوه های جدید مهندسی استفاده شده است.

هوندا زد کوپه(Honda Z Coupé) این خودرو یک کوپه فوق العاده کوچک است که این قابلیت را دارد که به طور جداگانه با دو نوع موتور به خریدار عرضه شود یکی موتور ۳۵۴ سی سی هواخنک دوسیلندری و دیگری موتور ۶۰۰سی سی.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ساب۹۶(Saab 96) شرکت ساب خودروهای غیرمعمولی ساخته است که هیچ کدام عجیب تر از مدل ۹۶ نیستند. این خودرو مجهز به یک موتورسه سیلندری ۷۵۰ سی سی دو زمامنه است.

فورد پینتو(Ford Pinto) این خودرو دارای طراحی عجیبی است و تعدادی نقص نیز دارد به این علت که باک بنزین ان در مکان نامناسبی و در عقب خودرو قرار دارد، خیلی زود سوراخ می شود، بنابراین موجب می شود سریعا احتراق به وجود آید.

مزدا کاسمو(Mazda Cosmo) مدل کاسموی مزدا در واقع پاسخ این شرکت به مدل یوروپا لوتوس بودهاست این خودروها ازچند جهت به یکدیگر شباهت دارند و دارای موتور وانکل دورتوری هستند مدل کاسموی مزدا با فروش موفقیت آمیزی در ژاپن روبرو شده است.

بی.ام.و زد۳ ام کوپه(BMW Z3M Coupé) این خودرو کارکرد فوق العاده بالایی دارد و دارای یک موتور ۳/۲ لیتری است که ۳۲۱ اسب بخار توان دارد.

فراری ۲۵۰جی تی اس دبلیو بی(Ferrari 250 GT SWB “Breadvan”) این خودرو به علت ویژگی های ظاهری اش به بریدوان معروف است همچنین از لحاظ خصوصیات ایرودینامیکی مورد تغییر و اصلاح قرار گرفته است این درحالی است که این مدل فراری نسبت به مدل جدیدتر آن سریعتر حرکت می کند.

آستون مارتین بولداگ(Aston Martin Bulldog ) این خودرو که به عنوان نمونه دردهه ۱۹۸۰ عرضه شده، دارای درهای گالونیگ  ویک موتور۵/۳ لیتری وی۸ است که بیش از ۶۰۰اسب بخار توان تولید می کند همچنین سرعت فوق العاده ۲۳۷ مایل درساعت دارد و در واقع یک خودروی معمولی نیست.

هولدن هاریکین (Holden Hurricane)ویژگی اصلی این خودرو این است که درهای معمولی نداردو به جای آن، درهایش به شکل سایبان باز می شود این خودرو ازجمله مدل هایی است که با یک تکنولوژی فوق العاده بالا دردهه ۱۹۶۰ عرضه شده است.

سی زتا وی ۶۱ تی(Cizeta V16T ) این خودرو دارای یک موتور ۶لیتری وی۱۶است ودرواقع دراین خودرو دو موتور وی ۸ با یکدیگر ترکیب شده است از ویژگی های منحصربه فرد این خودرو تنظیمان خودکار موتورآن است.

رنو دی زیر(Renault De Zir) این خودرو به ستاره درخشان نمایشگاهخودرو پاریس درسال ۲۰۱۰ محسوب می شود با ویژگی هایی مربوط به تنظیمات درهایش، یکی از مدل های جذاب رنو است. درحالیکه فضای داخلی آن نیز حسی از رومانتیک بودن را به سرنشینان القا می کند.

پاگانی هیورا(Pagani Huayra) این خودرو دارای ایرودینامیک های فعال و یک سیستم کنترل کشش است ۷۳۰ اسب بخار توان دارد و به عنوان یک کوپه غیرمعمولی بیش از ۱ میلیون پوند قیمت دارد.

ای دی ترامونتانا آر(AD Tramontana R) این خودروی کوپه غیرمعمولی شبهات فراوانی به یک جت جنگنده و یک خودروی فرمول ۱ دارد به این صورت که با درهای سایبان مانندش به یک جت جنگنده و با سیستم تعلیق فوق العاده اش و همچنین چرخ هایش به یک خودروی فرمول ۱ شباهت دارد.
این درحالی است که این خودرو با یک موتور توریینتوربو وی ۱۲، ۷۲۰ اسب بخار توان دارد.

یاماها او ایکس ۹۹۱۱(Yamaha OX-99 11) این خودرو نیز مانند ترامونتانا آر شباهت بسیاری به یک خودروی فرمول ۱ دارد این مدل یاماها دارای یک موتور ۵/۳ لیتری وی ۱۲ است.

بی.ام.و آی ۸(BMW i8) این مدل جدید بی.ام.و دارای یک موتور بنزینی توربو شارژ سه سیلندری است و اواخر سال جدید میلادی وارد عرصه تولید خواهد شد.

مرسدس بنز سی ۱۱۱(Mercedes-Benz C111) نخستین گروه مدل سی ۱۱۱ به این منظور مورد استفاده قرار گرفته تا طرح های مرسدس برای موتورهای روتاری سنجیده شود اما این خودروها چندان جذاب به نظر نمی رسند بنابراین نسل دوم آنها با موتور ۵ سیلندری توربو دیزل عرضه شد که میانگین سرعتشان ۱۵۰ مایل درساعت است.

ای سوزو ناجیسا(Isuzu Nagisa) کارشناسان می گویند این خودرو شاید عجیب ترین خودروی کوپه باشد شاید بهتر باشد ان را قایقی بنامیم که به صورت یک خودروی کوپه تغییر شکل یافته است.

اسپادا وتور اسپورت(Spada Vetture Sport ) اسپادا یکی از مدل های لامبورگینی است که موتور ۷ لیتری وی ۸ با ۶۳۰ اسب بخار توان دارد کارشناسان این شرکت می گویند بر طراحی کارکردهای این خودرو تمرکز بسیارشده و آنچه اهمیت دارد این است که این خودرو از جهات بسیار برسایر خودروها ارجعیت دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×