اخبار نساجی

ظرفیت نیروگاهی کشور۵۰۰۰ مگاوات افزایش می یابد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از برنامه ریزی برای افزایش پنج هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه های کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت نیرو، محمد بهزاد افزود: برنامه ریزی امسال ما در بخش نیروگاهی، افزایش پنج هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور است ضمن آنکه وارد مدار کردن ۶۰۰ مگاوات نیروگاه های تولید پراکنده جدید، برقدار کردن روستاهای فاقد برق، افزایش بازده نیروگاه ها، کاهش تلفات در بخش های انتقال و توزیع، افزایش چهار هزار کیلومتر به طول خطوط انتقال و افزایش ۱۰ هزار مگاولت آمپر به ظرفیت پست های برق و حمایت از ساخت داخل از دیگر برنامه های صنعت برق در سال جاری است.

وی اظهار داشت: همچنین در سال جدید در راستای اجرای طرح “مهر ماندگار”، پروژه هایی که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، باید در سال ۹۱ به پایان رسیده و وارد مدار شوند.

وی پیش بینی کرد: تا پیش از پایان فعالیت چهارساله دولت دهم بیش از ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه های برق آبی و نیروگاه های حرارتی جدید وارد مدار شده و پست ها و خطوط انتقال و شبکه های توزیع مورد نیاز آنها نیز احداث و تمام روستاهای فاقد برق تا پایان امسال برقدار شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×