اخبار نساجی

چین در سیاست های ارزی انعطاف نشان داد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

گام عملی چین در جهت تعادل تجارت جهانی

چین در سیاست های ارزی انعطاف نشان داد

چین در سیاست های ارزی انعطاف نشان داد بانک مرکزی چین دامنه تغییرات یوان را در مقابل دلار امریکا افزایش داد.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از”رویترز”, مطابق تصمیم بانک مرکزی چین از امروز ۱۶ آوریل معاملات روزانه در بازار ارز این کشور می تواند تا یک درصد فراتر از نرخ رسمی اعلام شده از سوی بانک مرکزی دامنه تغییر داشته باشند. تا پیش از این دلار امریکا می توانست تا نیم درصد بالاتر یا پایین تر از نرخ رسمی اعلام شده توسط بانک مرکزی چین در بازار روزانه ارز این کشور معامله شود که از این پس این دامنه تغییرات تا یک درصد نرخ رسمی افزایش یافته است. این اقدام گامی است در جهت کاهش کنترل دولت بر بازار ارز و آزاد گذاشتن بازار برای رسیدن به نرخ واقعی برابری یوان و دلار.
به گزارش این خبرگزاری, این اقدام دولت چین با استقبال شرکای تجاری این کشور مواجه شده و آن را گامی می دانند در جهت تعادل در تجارت بین المللی. شرکای تجاری چین این کشور را متهم می کردند که با پایین نگه داشتن مصنوعی نرخ برابری یوان در مقابل دلار زمینه را برای افزایش ساختگی صادرات و در نتیجه رفتن تراز تجاری این کشور به سمت مازاد تجاری فراهم می کند به همین علت دیرگاهی بود که چین از سوی شرکای غربی به ویژه امریکا برای پایان دادن به سیاست حمایت از یوان ارزان تحت فشار است. این کشور نیز در مقابل این فشارها در حمایت از اقتصاد ملی و بخش صنعت داخلی چین مقاومت می کرد اما با این اقدام چینی گامی عملی در جهت رقابتی کردن یوان و تعادل در تجارت جهانی برداشت.
دولت چین قصد دارد یوان رابه عنوان رقیب جایگزین دلار امریکا در ذخایری ارزی مطرح کند و در این راستا سیاست ارزی بازار آزاد را در پیش گرفته است. دولت این کشور پس از اجرای یک برنامه آزمایشی به منظور رواج دادن یوان در معاملات بین المللی شرکت های چینی را مکلف کرده در پرداخت های خود به منظور واردات و صادرات از واحد یوان استفاده کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×