اخبار نساجی

طیب نیا: ۳۰ میلیارد دلار برای احداث مجتمع های پتروشیمی در حال احداث نیاز است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: حدود ۳۰ میلیارد دلار ارز مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی در حال احداث است در حالی که موجودی صندوق ذخیره ارزی بسیار کمتر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی طیب نیا عصر روز جمعه در دومین روز از سفر خود به استان کرمانشاه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب افزود: تلاش خواهیم کرد در صورت توجیه فنی و اقتصادی صحیح پروژه پتروشیمی اسلام آبادغرب را در اولویت قرار دهیم.

وی اظهار کرد: براساس آمار اسلام آبادغرب دارای نرخ بیکاری بالایی است و در صورت برنامه ریزی درست و کمک دولت می توان تا حدودی مشکلات بیکاری این منطقه را مرتفع کرد.

طیب نیا گفت: مردم اسلام آبادغرب و مناطق مرزی استان کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی جانانه از ناموس و کیان سرزمین عزیزمان پاسداری کردند و نرخ بالای بیکاری و ناهنجاریهای اجتماعی در این منطقه مایه تاسف است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

طیب نیا گفت: جنگ فرصت های توسعه در این منطقه را نابود کرده و با فرار سرمایه ها از این منطقه هم اکنون توسعه بدون کمک دولت میسر نیست اما تنها کمک دولت کارساز نخواهد بود و باید سرمایه گذاران و مردم منطقه نیز در این خصوص دولت را یاری کنند.

وی تاکید کرد: دولت تنها می تواند بستر را فراهم سازد و کار اصلی به عهده خود مردم و سرمایه گذاران منطقه است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این شهرستان دومین شهر استان کرمانشاه از لحاظ وسعت و جمعیت است و با وجود خسارات فراوان در دوران جنگ متاسفانه نرخ بیکاری بسیار بالایی دارد و نیازمند نگاه ویژه دولت است.

علی جلیلیان افزود: منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد سال هاست به دلیل عدم توجه لازم پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته و این شهرستان بیش از این ظرفیت تحمل بیکاری و ناهنجاری های اجتماعی ناشی از آن را ندارد.

وی اظهار کرد: در صورتی که به پروژه پتروشیمی توجه شود و دولت بتواند از محل اعتبارات صندوق ذخیره ارزی اعتبار مورد نیاز آن را تامین کند ظرف ۴۰ ماه پس از تایید کمیسیون خوراک و ابلاغ مجوز به بهره بردای خواهد رسید.

پروین رضایی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب و جلوند مدیرعامل پتروشیمی این منطقه نیز توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده ارائه کردند و خواهان مساعدت وزیر امور اقتصادی و دارایی شدند.

اسلام آباد غرب با ۱۵۰هزار نفر جمعیت در ۵۵ کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی روز پنجشنبه به منظور بازدید از مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی، منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب و شرکت در شورای اداری کرمانشاه و گیلانغرب وارد این استان شد.

در این سفر دو روزه رییس گمرک کشور و معاونین امور مالیاتی، حقوقی و توسعه مدیریت و منابع، مدیرعامل بانک مرکزی و جمعی از مسوولان استانی طیب نیا را همراهی می کردند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×