اخبار نساجی

طوفان ویرانگر اقتصادی در انتظار اروپا و آمریکا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نتایج پیش‌بینی‌های سازمانها و متخصصان اقتصادی تراز اول دنیا نشان می‌دهد یک بحران اقتصادی جدی در انتظار آمریکا و کشورهای اروپایی است.

به گزارش روز شنبه سرویس اقتصادی جام نیوز، شبکه خبری راشاتودی (Rashatvdy) اعلام کرد نتایج پیش‌بینی‌های سازمانها و متخصصان اقتصادی تراز اول دنیا از وقوع یک «طوفان تمام‌عیار اقتصادی» حکایت دارد.

بر اساس این گزارش انتظار می‌رود رکود اقتصادی آمریکا، آشفتگی اقتصادی در منطقه یورو و اخلال در تعاونی‌های اعتبار صنفی دنیا، اقتصاد جهان را در معرض آزمونی جدی قرار دهند.

پرفسور «نوریل روبینی»، اقتصاددان برجسته‌ای که توانست با موفقیت آغاز بحران اقتصادی اخیر جهان را پیش‌بینی کند، می‌گوید مجموعه زنجیرواری از از شوک‌های مالی و رکودهای اقتصادی در انتظار اروپا و آمریکا هستند.

آقای «روبینی» افزود: «آهسته شدن [سرعت رشد اقتصادی] اقتصادهای نوظهور، و به خصوص چین، این بحران را تشدید خواهند کرد. »

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

آقای روبینی هشدار داد یونان اولین کشوری خواهد بود که «پوست خواهد انداخت» و منطقه یورو را ترک خواهد کرد؛ در همین حین، کشورهایی با مشکلات مشابه نیز وضعی به همین منوال خواهند داشت و اسپانیا قربانی بعدی خواهد بود که تا پایان سال ۲۰۱۲ دسترسی به بازار را از دست خواهد داد.

علاوه بر این، «اثر دومینو» باعث خواهد شد مشکلات مالی در یونان، پرتغال و اسپانیا به اقتصاد جهان تسری پیدا کند.

پیش‌بینی این اقتصاددان آمریکایی این است که سقوط بازار سهام در آمریکا از این هم بیشتر باشد.

وی می‌گوید انتظار دارد شاخص‌های شرکت مالی «استاندارد و پورز ۵۰۰ » از ۹۹/۱۳۵۷واحد در حال حاضر به ۱۳۰۰واحد تا پایان سال جاری سقوط خواهد کند؛( استاندارد و پورز ۵۰۰، نام یک شرکت مالی فعال در زمینه ارائه خدمات مالی است که از سال ۱۹۵۷ قیمت‌های ۵۰۰ سهام مشترک که به طورفعال در آمریکا مبادله می‌شود را منتشر می کند)

این استاد دانشگاه نیویورک تأکید می‌کند رشد اقتصادی آمریکا احتمالا شکننده خواهد بود و بعید است از ۲ درصد در سال ۲۰۱۲ بالاتر برود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×