اخبار نساجی

طرح ملی راه آهن تهران – همدان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

طرح ملی راه آهن تهران - همدان 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

همدان- رییس حوزه ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل استان همدان گفت: طرح ملی راه آهن تهران همدان با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی در حال اجرا است.

‘محمود دهقان’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد راه آهن و متصل شدن همدان به شبکه راه های سراسری از آرزوهای اهالی نیمه غربی کشور بویژه مردم همدان بوده و هست به همین منظور توسعه زیر ساخت های حمل و نقل به ویژه خطوط ریلی در غرب کشور مورد توجه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ایجاد سیستم حمل و نقل منظم ، کامل و گسترده و کارآمد به عنوان نیاز مهم و ضروری کشور همواره مورد توجه بوده در این میان حمل ونقل ایمن و ارزان که مصرف انرژی کمتری دارند همواره مورد استقبال قرار گرفته اند.

وی توسعه حمل و نقل را در پیشرفت اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی مناطق موثر دانست و گفت: توسعه حمل و نقل ریلی علاوه بر کاهش مصرف انرژی در کاهش سوانح و آلودگی هوا نیز تاثیر گذار است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس حوزه ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل استان همدان گفت: احداث خطوط ریلی علاوه بر مزیت های ذکر شده سهم بسزایی در افزایش سرعت جابجایی بار و رسیدن کالا به بازار هدف دارد.

دهقان اظهار داشت: راه آهن ۴۱۸ کیلومتری تهران – همدان – سنندج از ایستگاه اسلامشهر منشعب و پس از گذر از پرندک به ساوه و همدان و در نهایت به قروه و سنندج منتهی می شود.

وی اضافه کرد: طرح راه آهن تهران همدان در پنج قطعه در حال اجرا بوده و ۲۶۸ کیلومتر از آن در محدوده تهران – همدان و ۱۵۰ کیلومتر آن نیز از همدان تا سنندج است که محور همدان و سنندج نیز در سه قطعه اجرا می شود.

وی اضافه کرد: ۱۲ ایستگاه راه آهن در خط ریلی تهران – همدان احداث می شود که عملیات اجرایی ساختمان ایستگاه راه آهن همدان نیز در زمینی به مساحت ۱۷ هزار و ۱۷۰ مترمربع با حضور معاون اول رییس جمهور و مقام عالی وزارت راه و شهر سازی امسال آغاز شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×