اخبار نساجی

طرح ساماندهی مصرف برق در فرودگاه کرمان اجرا شد

 

طرح ساماندهی مصرف برق در فرودگاه کرمان اجرا شد

طرح ساماندهی مصرف نیروی برق در لوازم توزین و نقاله پایانه های فرودگاه بین المللی کرمان اجرا و به بهره برداری رسید.

به گزارش بی باک به نقل از روابط عمومی فرودگاه‎های استان کرمان با اجرای این طرح ابتکاری، مصرف برق در دستگاه های توزین و نوار نقاله‌های فرودگاه به حداقل رسید.

امیری مدیر کل فرودگاه های استان کرمان با اشاره به موفقیت کامل اجرای این طرح گفت: قبل از انجام این طرح، دستگاه های توزین و نقاله ها به صورت مستمر از انرژی برقی معادل ۲۷۴۰ کیلو وات استفاده می کردند که علاوه بر هزینه بالای مصرفی، عمر قطعات نیز کم می شد، اما هم اکنون این مصرف با نصب سامانه هوشمند برق موسوم به INVERTER که فقط در زمان استفاده از تجهیزات با ایجاد تغییر در فرکانس فعال می شود، موجب کاهش چشمگیر برق شده است.

وی افزود: این سامانه موجب افزایش طول عمر و ضمن حصول به بهره وری مناسب میزان مصرف را به میزان ۵۴۷ کیلو وات کاهش داده که این موجب کاهش ۸۰ درصد مصرف برق شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

امیری گفت: برای انجام اصلاح وبهینه سازی الگوی مصرف معادل ۷۰ میلیون ریال هزینه شده است.

بنابر این گزارش؛ قبلا نیز طرح اصلاح روشنائی سالن و جاده حفاظتی فرودگاه کرمان با رویکرد حذف لوازم روشنائی با مصرف بالا و جایگزینی مصرف کننده هائی دیگر و همچنین حذف استارت و ترانس های پرمصرف به اجرا درآمده که براساس ارزیابی به عمل آمده و نیز مقایسه مبالغ صورتحساب با سنوات گذشته علیرغم افزایش بهاء قابل توجه برق مصرفی با کاهشی معادل ۳/۱ %، صرفه جوئی اقتصادی برابر ۱۲۰ میلیون ریال را در پی داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×