اخبار نساجی

طرح تحول نظام بانکی نهایی شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

طرح تحول نظام بانکی نهایی شد

سخنگوی ستاد طرح تحول اقتصادی از نهایی شدن طرح تحول نظام بانکی در این ستاد خبر داد.

محمد رضا فرزین ـ رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی ـ در پاسخ به سوالی مبنی بر این که طرح تحول بانکی چه زمانی به مجلس ارائه می‌شود، گفت: جلسات منظم هفتگی درباره طرح تحول بانکی در دفتر رییس جمهوری برگزار می‌شود و این طرح در دبیرخانه ستاد طرح تحول نهایی شده است.

وی افزود: درحال بررسی برای اجرای این طرح هستیم و قاعدتا باید در مورد اجرای این طرح به اجماع برسیم.

فرزین ابراز امیدواری کرد:‌درباره طرح تحول بانکی اجماع نظرات به زودی محقق شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حساب‌های صندوق توسعه ملی در بانک مرکزی است

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا نگهداری منابع صندوق توسعه ملی در خارج از کشور با توجه به مسائل و مشکلات ناشی از تحریم نقل وانتقال منابع را با مشکل روبرو نمی کند گفت: طبق قانون واساسنامه صندوق توسعه ملی تمام حساب‌های صندوق در بانک مرکزی است بنابراین منابع صندوق همان جاهایی است که منابع بانک مرکزی است.

فرزین افزود: مسائل و مشکلاتی را در خصوص تحریم داریم که قابل مدیریت است.

فهم مشترک در خصوص اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی

فرزین در پاسخ به سوالی درباره رویکرد کمیته مشترک دولت ومجلس درباره اجرای فاز دوم قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها گفت: حدود یک ماه گذشته جلسه ای را در حضور رییس مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون‌ها بودم و درباره مسائل و مشکلات توضیح دادم.

وی افزود: اکنون فهم مشترکی در خصوص اجرای فاز دوم قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها بین دولت و مجلس وجود داشته و اختلاف نظر اساسی وجود ندارد.

عضو شورای پول و اعتبار گفت: همان طور که اعلام شده باید شرایط مناسب برای اجرای قانون بوجود آید و در این راستا در حال تعامل هستیم و پس از ایجاد شرایط مناسب دولت از ابزارهای لازم استفاده می کند.

اظهاراتی درباره قفل شدن منابع صندوق توسعه

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی که در روز گذشته در مراسم انعقاد قرارداد عاملیت با بانک تجارت درباره قفل شدن منابع ۴۰ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی پس از تخلف سه هزار میلیارد تومانی بانکی اظهار کرد: منابع صندوق توسعه ملی از طریق بانک‌هایی که با صندوق قرارداد عاملیت منعقد کرده‌اند در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد و در این راستا یکی از نکاتی که مدنظر قرار دارد مذاکره با بانک‌ها برای جذب سریع‌تر منابع است.

وی افزود: در شرایط فعلی با توجه به این که منابع صندوق توسعه ارزی باید از طریق گشایش ال.سی اختصاص یابد به دلیل مشکلات ناشی از تحریم ممکن است گشایش ال.سی مشکل باشد.

فرزین در ادامه با بیان این‌که تاکنون ۱۴.۵ میلیارد دلار پروژه را مسدودی اعلام کرده‌ایم، افزود: وقتی اعلام مسدودی به معنای آن است که بانک‌های عامل این میزان پروژه را معرفی کرده‌اند و ما نیز پذیرفته‌ایم که در طول زمان این مبلغ را متناسب با پیشرفت‌ها پروژه‌ها اختصاص دهیم.

وی با اشاره به این‌که تقریبا ۵۰ درصد قراردادهای عاملیت منجر به انعقاد قرارداد شده است، گفت:‌کل منابع صندوق تاکنون ۴۰ میلیارد دلار است که مبلغ ۱۴.۵ میلیارد دلار نیز در این مبلغ لحاظ شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×