اخبار نساجی

طرح بین المللی احیا عرصه های جنگلی ایلام اجرا می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

آبدانان – معاون فنی اداره کل منابع طبیعی ایلام از اجرای طرح بین المللی احیا جنگل های مناطق خشک و نیمه خشک شهرستان های آبدانان و دهلران خبر داد.

به گزارش بی باک به نقل از ‘عبدالسلام پیری’ شامگاه چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این طرح مهم و پایدار با کمک سازمان های بین المللی بزودی در سطح ۳۴۴ هزار هکتار از جنگل های مناطق آبدانان و دهلران استان ایلام با اعتبار ۱۲ میلیون دلار به مدت پنج سال اجرا می شود.

وی هدف از اجرای طرح بین المللی حفاظت از جنگل های استان را جلوگیری از تخریب عرصه های جنگلی و توسعه منابع ملی و طبیعی عنوان کرد و افزود: با اجرایی شدن این طرح بین المللی در پنج سال آینده، نه تنها از روند تخریب عرصه های طبیعی جلوگیری می شود بلکه روند توسعه و شکوفایی جنگل های استان ایلام شتاب خواهد گرفت.

پیری از فعال بودن ۱۹ پاسگاه حفاظت عرصه های طبیعی در استان خبر داد و افزود: ۸۸ درصد از گستره استان ایلام را منابع طبیعی و عرصه های جنگلی تشکیل می دهد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی ایلام اظهار داشت: به دنبال مراقبت های ویژه و افزایش ماموران جنگلبانی، در سال جاری روند تخریب عرصه های ملی در استان ۷۸ درصد کاهش یافته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پیری بیان کرد: عملیات جنگل کاری امسال در سطح چهار هزار هکتار از عرصه ها و مناطق جنگلی استان ایلام انجام شده است.

استان ایلام واقع در منطقه ‘زاگرس غربی’ نزدیک به ۷۰۰ هزار هکتار جنگل با گونه های مسلط بلوط و بنه (پسته کوهی) دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×