اخبار نساجی

طرح‌های موجود برای بافت فرش با حفظ اصالت و فرهنگ به روز شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

طرح‌های موجود برای بافت فرش با حفظ اصالت و فرهنگ به روز شود

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف استان اصفهان گفت: طرح‌های مورد استفاده برای بافت فرش به روز نیست و لازم است این طرح‌ها با حفظ اصالت و فرهنگ، طرح‌های موجود به روز شود.

سعید عصاچی در گفتگو با خبرنگار مهر در ارتباط با واردات فرش چینی اظهار داشت: فرش ایرانی همچنان اصالت خود را حفظ کرده و در شرایط کنونی فرش ماشینی چین به کشور وارد می‌شود و به دلیل عدم صرف تولید فرش دستباف، در آینده ایی نزدیک، کشور چین تولید این فرش را متوقف می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر تولید فرش برای بافندگان به صرفه نیست و همین عامل سبب کاهش تولید فرش شده و افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت مواد اولیه (کرک و ابریشم) نسبت به سال گذشته موجب بالا رفتن قیمت فرش شده است.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف استان اصفهان در مورد رونق تولید فرش تصریح کرد: به حمایت دولتی برای رونق تولید فرش نیاز است و باید کارگاه‌های متمرکز با مدیریت متمرکز و واحد ایجاد شود و به برندهای مطرح برای تولید بیشتر کمک کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی گفت: کیفیت فرش‌های تولیدی متفاوت است و در مقایسه با سال‌های گذشته کیفیت فرش بهتر شده است.

عصاچی با اشاره به طرح فرش‌ها اضافه کرد: طرح‌های مورد استفاده برای بافت فرش به روز نیست و باید با حفظ اصالت و فرهنگ، طرح‌های موجود به روز شود و در حال حاضر مرکز ملی فرش، طراحان را برای به روز شدن طرح‌ها و سلیقه یابی به خارج از کشور می‌فرستد که در این صورت برندهای مطرح از تجارب این اعضا برای بهتر شدن تولید فرش استفاده می‌کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×