مد و پوشاک

طرح‌های مختلف پارچه در کت و شلوار

طرح پارچه در کت و شلوار همچون رنگ، مدل و اندازه‌ آن مهم است. چهار طرح اصلی کت و شلوار؛ ساده، راه‌راه، چهارخانه و شطرنجی می‌باشند که در این قسمت به صورت مختصر به هر یک اشاره خواهد شد.

طرح ساده: این نوع طرح بیشتر در رنگ‌های مشکی، سرمه‌ای، زغالی و سفید جلوه دارد. با این حال، می‌توان رنگ‌بندی‌های دیگری مثل خاکی، قهوه‌ای، بژ و زرشکی را نیز در بین این طرح پیدا کرد.

این طرح از کت و شلوار برای موقعیت‌های اداری مناسب است و باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شما می‌شود. هماهنگ کردن این مدل با تمام انواع پیراهن و کراوات کار راحتی است و می‌توانید هر نوع طرحی را برای پوشیدن با آن انتخاب کنید.

 

طرح‌های مختلف پارچه در کت و شلوار

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

طرح راه‌راه: این طرح نسبت به طرح‌های دیگر بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و شامل خطوط عمودی در سر تا سر کت و شلوار است. این نوع طرح از نظر ضخامت و عرض خطوط آن به دو نوع گچی و مدادی تقسیم می‌شود. نوع مدادی آن دارای خطوط نازک با فاصله‌های نزدیک به هم هستند در صورتی که نوع گچی دارای خطوط ضخیم‌تر می‌باشد.

مردانی که از این مدل کت و شلوار استفاده می‌کنند خیلی رسمی‌ و با جذبه به نظر می‌رسند، این مدل را می‌توان در موقعیت‌های رسمی‌ و مصاحبه‌ها استفاده کرد.

 

طرح‌های مختلف پارچه در کت و شلوار

طرح چهارخانه: این کت‌ها بی‌اغراق شیک‌تر و به روزتر از طرح ساده و راه‌راه هستند. طرح این کت‌ها به شکل چهارضلعی با خط‌های عمودی و افقی می‌باشد.

این مدل کت را در مهمانی‌ها، رویدادهای مذهبی و اجتماعی که رسمیت کمتری دارند می‌توانید استفاده کنید. در مقابل، این طرح از کت و شلوارها برای پوشیدن در محل کار و یا شرکت در یک مصاحبه، رسمیت کافی را ندارند.

با کمی‌مهارت می‌توانید این طرح کت‌ و شلوار را با یک کراوات زیبا سِت کنید. توجه داشته باشید که سایز چهارخانه­های کت و شلوار باید با سایز طرح کروات و رنگ آن متفاوت باشد. هماهنگ کردن این طرح کت و شلوار با کروات و پیراهن شیک می‌تواند خیلی زیبا به نظر برسد.

 

طرح‌های مختلف پارچه در کت و شلوار

طرح شطرنجی: این مدل، طرحی عالی و مناسب در کنار دیگر کت و شلوارهای شما بوده و می‌تواند یکی از انتخاب‌های فوق‌العاده‌ا‌ی برای پوشیدن در یک رویداد مهم اجتماعی باشد. هم‌چنین؛ از این مدل می‌توانید در قرار ملاقات‌های رسمی، مهمانی‌ها، عروسی‌ها و حتی مراسم تشریفات استفاده کنید.

این طرح نیز همانند طرح چهارخانه از خط‌های عمودی و افقی تهیه شده با این تفاوت که چهارخانه‌های آن یک در میان پر و خالی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×