اخبار نساجی

طرح‌های صنایع نساجی از صندوق توسعه ملی اعتباری دریافت نکرده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تاکنون طرح‌های مختلفی از سوی کارخانجات نساجی به صندوق توسعه ملی ارائه و پیشنهاد شده اما تا به امروز با هیچ یک از این طرح‌های این حوزه موافقت نشده و اعتباری به این واحد‌هااختصاص نیافته است.

ایلنا: دبیر اتحادیه صنایع نساجی و پوشاک گفت: صنعت نساجی توانایی آن را دارد که در صورت تامین اعتبار، میزان صادرات سالیانه خود را طی سال‌های آتی به ۵/۳ تا ۴ میلیارد دلار برساند.

مهدی یکتا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا به اهمیت نیاز این صنعت به دریافت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی اشاره کرد و اظهار داشت: اخیرا ما درخواستی مبنی بر تخصیص بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به کارخانجات فعال در صنایع نساجی و پوشاک به مسئولان این صندوق ارائه دادیم. این امر از آن رو است که این صنعت از بعد ارزآوری و اشتغال زایی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: تاکنون طرح‌های مختلفی از سوی کارخانجات صنایع نساجی به صندوق توسعه ملی ارائه و پیشنهاد شده اما باوجود نیاز این صنعت به استفاده از تسهیلات، تا به امروز با هیچ یک از طرح‌های این حوزه موافقت نشده و اعتباری به این واحد‌ها اختصاص نیافته است.

یکتا با تاکید بر وجود زمینه توسعه و ارتقای سرمایه گذاری در این صنعت، گفت: در حال حاضر این صنعت برای تامین مواد اولیه، نوسازی و بازسازی خطوط فعال خود نیازمند تزریق منابع مالی و تسهیلات است. امروز نیاز به نقدینگی یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنایع نساجی و پوشاک کشور است.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر صادرات سالیانه صنایع نساجی و پوشاک کشور چیزی در حدود ۶۰۰ میلیون دلار است، افزود: در صورت حمایت مالی و تخصیص اعتبارات مورد نیاز، این صنعت توانایی آن را دارد که میزان صادرات سالیانه خود را طی سال‌های آتی به ۵/۳ تا ۴ میلیارد دلار برساند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دبیر اتحادیه صنایع نساجی و پوشاک در خصوص تخصیص منابع صندوق توسعه ملی متذکر شد: تجربه تلخ دیگر صندوق‌هایی نظیر صندوق توسعه ملی، این نگرانی را ایجاد کرده که سرنوشت این صندوق نیز همچون آن‌ها در مسیر صحیح و واقعی خود تزریق و هزینه نشود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×