مد و پوشاک

طراحی پوشاک چرم تخصصی است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

طراحی پوشاک چرم تخصصی است

حمیدرضا یوسفی‌فر گفت: بسیاری از فارغ‌التحصیلان طراحی وقتی وارد رشته چرم می‌شوند نیاز به آموزش مجدد دارند تا مقوله تخصصی طراحی را بیاموزند لذا باید تعلیم نیروهای متخصص این حوزه را همراه با علم روز دنبال کرد.

حمید رضا یوسفی فر، مدیر کمیته اصناف کار گروه مد و لباس درباره ویژگی های پوشاک چرم در کشور گفت: به نوعی می توان گفت که مد و لباس در دو بخش عمومی و اختصاصی فعالیت خود را در کشور دنبال می‌کند که قطعا بخش عمومی را می‌توان منوط به نساجی‌ها و فعالیت‌های آنان دانست.

وی در ادامه افزود: بخش اختصاصی به دنبال ارائه محصولاتی با گرایش خاص تر است که تولیدات چرمی را می توان از این دسته برشمرد.

مدیر عامل چرم پارس تاکید کرد: مواد اولیه محصولات چرم از منابع طبیعی و دام تامین می شود به همین خاطر در این بخش حساسیت های خاصی نیز وجود دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یوسفی فر تصریح کرد: بالطبع وقتی مواد اولیه گران باشد برندها برای ادامه فعالیت و حفظ بازار رقابت بر روی ساختارهایی نظیر طراحی، الگوسازی، تولید و نوع عرضه تمرکز بیشتری به کار می برند.

وی ادامه داد: در واقع برند سازی در حوزه پوشاک چرم نیازمند آموزش بین المللی است و یکی از دلایلی که هر کسی نمی تواند در صنعت چرم موفق عمل کند مساله بالا بودن هزینه ها و تخصصی بودن این بخش است.

کارشناس اتحادیه کشوری صنف پوشاک بیان کرد: تغییرات حوزه مد و لباس به نحوی است که میزان ریسک در این حوزه را افزایش می‌دهد و قطعا این امر یکی از فاکتورهایی است که هر کسی بدون داشتن علم و تخصص کافی وارد این حوزه نمی شود.

یوسفی فر با اشاره به ارزش نظام عرضه و تقاضا گفت: توجه به عرضه و تقاضا در روند بازار یکی از عمده دلایلی است که می تواند بر موفقیت یا ناکامی این بخش تاثیرگذار باشد به نحوی که تا چند سال بیش بخش عمده فعالیت های این صنعت به صورت سنتی انجام می‌شد اما با توجه به شناخت و اطمینان مردم از صنعت چرم این بخش گسترش یافت.

وی تاکید کرد: ایران به خاطر داشتن جغرافیای مناسب شرایط ایده آلی برای پرورش دام و تهیه مواد اولیه مربوط به چرم را دارد این در حالی است که استفاده از چرم به عنوان پوشاک از نظر پزشکی نیز مورد تایید قرار دارد و این امر بر نوع اطمینان مردم نسبت به این نوع محصولات تاثیرگذار بوده است.

مدیر کمیته اصناف کار گروه مد و لباس اعلام کرد: پیشینه صنعت چرم در کشور ما به بیش از سه هزار سال می رسد و این باعث ایجاد یک رابطه مثبت بین مردم و محصولات چرمی شده است به نحوی که افزایش تقاضا در این حوزه امیدواری های مضاعفی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

یوسفی فر افزود: تربیت نیروی انسانی بخش عمده فعالیت در حوزه چرم است چرا که در کشور ما بیش از ۷۰ درصد کار صنعت چرم بر عهده این بخش قرار دارد. در واقع صنعت چرم ایران نمونه ای از صنایع دستی است و سال ها بر روال استاد و شاگردی ادامه یافته است لذا پیشرفت در این بخش نتیجه ایجاد یک ساختار منظم از مواد اولیه تا عرضه است.

وی گفت: طی سال های اخیر برندهای داخلی بر روی صنعتی شدن عرصه چرم سرمایه گذاری هایی کردند که باعث شد تکنولوژی در کنار تجربه طولانی بتواند این بخش را به طرز موثری در داخل و خارج از کشور متمایز سازد.

مدیر کمیته اصناف کار گروه مد و لباس اظهار کرد: آموزش یکی از عمده بخش هایی است که باید در صنعت چرم به آن توجه کرد. در حقیقت بسیاری از فارغ التحصیلان رشته طراحی زمانی که وارد رشته چرم می شوند نیاز به آموزش مجدد دارند تا مقوله تخصصی طراحی را بیاموزند به همین جهت باید تعلیم نیروهای متخصص این حوزه را همراه با علم روز دنبال کنیم.

مدیر عامل چرم پارس تاکید کرد: آموزشگاهی را برای تربیت نیروی انسانی متخصص راه اندازی کرده ام تا بتوانم علاوه بر آموزش نسل جوان، فعالان پیشکسوت در این حوزه نیز با دریافت مدارک عالی به علم روز متصل شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×