مد و پوشاک

طراحی و مد حلقه مفقوده نساجی و پوشاک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران نبود طراحی و مد مناسب در بخش منسوجات داخلی را مهم‌ترین مشکل این صنعت دانست

فرزین انتصاریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه صنعت نساجی کشور تحت فشار است، گفت: در حال حاضر بازارهای داخلی ما دارای مشکل است و در خارج هم اصلا جایگاهی نداریم.

وی افزود: این در حالی است که کشوری مثل ترکیه در کنار ما بخش عمده‌ای از بازار اروپا و حتی آمریکا را در دست گرفته و کشورهای دیگری چون چین، تایلند، ویتنام، بنگلادش و پاکستان در این بخش جایگاه دارند.

به گفته رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران، برای تعریف جایگاه منسوجات ایران در دنیا باید نگاه راهبردی به بخش‌های صنعتی و اقتصادی داشته باشیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

انتصاریان یکی از مهم‌ترین بخش‌های تولید منسوجات را تکنولوژی تولید پارچه دانست و اظهار کرد: این تکنولوژی به شدت وابسته به تجهیزات و ماشین‌آلات است، چراکه ماشین‌آلات نساجی در دنیا مرتبا بروز و قابلیت‌شان چند برابر می‌شود.

وی با اشاره به بخش دوم شرایط رقابتی در بخش نساجی گفت: موضوع دیگر حائز اهمیت، بخش مواد اولیه است که با توجه به اینکه پلیمر و پتروشیمی ایران فعالیت خوبی دارد در این بخش مزیت نسبی هم نسبت به سایر کشورها داریم.

رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران با بیان اینکه مشکل ایران در بخش نساجی در زمینه گرفتن بازار و ذهن‌های مصرف‌کننده است، اظهار کرد: تا زمانی که در بخش منسوجات نظام طراحی و مد را در کنار کار خود نداشته باشیم محصولی تولید می‌شود که از دنیا عقب است.

انتصاریان اظهار کرد: ما باید بتوانیم بازارهای داخلی و خارجی خود را حفظ کنیم و در مقابله با هجمه‌های مدسازانی که ذهن مصرف‌کننده را درگیر خود می‌کنند مقابله کرده و تاثیرگذار باشیم، چرا که وقتی فضا از دست داده شود بخش منسوجات خود به خود تحویل آنها خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×