مد و پوشاک

طراحی لباس کاهنده دمای بدن

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

طراحی لباس کاهنده دمای بدن

 

محققان لباسی طراحی کرده‌اند که عرق را به طور مساوی بر روی لباس پخش کرده و باعث سریع تر خشک شدن و ایجاد حس خنکی در بدن فرد می شود.

در روش های طراحی لباس های خنک کننده، پوشش های شیمیایی منتول مانند به پارچه افزوده می شود که هیچکدام نتوانسته اند مانند سیستم طبیعی خنک کننده بدن مفید باشند.

سیستم خنک کننده بدن انسان با استفاده از افزایش و کاهش تعریق، دمای بدن را متعادل نگه می دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

محققان شرکت طراحی لباس ورزشی Columbia Sportswear از همین شیوه استفاده کرده و لباسی طراحی کرده اند که عرق بدن را به طور مساوی در سراسر لباس پخش می کند.

تی شرت Omni-Freeze ZERO از الیاف پلی استر تولید شده و تنها ۱۳۶ گرم وزن دارد. این لباس متشکل از هزاران حلقه پلیمری ۰.۱۵ اینچی آب دوست است که همزمان با شروع تعریق، این حلقه ها رطوبت را به طور مساوی در سراسر لباس جذب کرده و متورم می شوند؛ حلقه های پلیمری انرژی مورد نیاز برای متورم شدن را از گرمای بدن تأمین می کنند.

در آزمایشات انجام شده مشخص شد که در مقایسه با لباس های تهیه شده از مواد دیگر، این لباس می تواند دمای بدن را تا ۱۰ درجه خنک تر کند.

لباس Omni-Freeze ZERO با درجه حفاظتی ۵۰ در برابر اشعه خورشید به قیمت ۶۰ دلار به بازار عرضه شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×