مد و پوشاک

طراحی شلوار کوهنوردی مجهز به فناوری پیشرفته

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

محققان شلوار مجهز به فناوری‌های پیشرفته طراحی کرده‌اند که علاوه بر راحتی و کمک به حفظ تناسب اندام، از کارایی بسیار زیادی در محیط کوهستانی برخوردار است.

شلوار کوهنوردی X-Bionic با ترکیبی از ۸۴ درصد پلی آمید و ۱۶ درصد الیاف الستان (لایکرا) تولید شده و حداکثر آزادی عمل را در هنگام راه رفتن، طناب زدن یا کوهنوردی برای افراد ایجاد می‌کند.

مواد بکار رفته در تهیه این لباس مقاوم به سایش هستند که می تواند از بدن کوهنورد در هنگام بالا رفتن از صخره های تیز کوه محافظت کند.

در کنار دوام بسیار زیاد و ساختار الاستیکی، شلوار X-Bionic از ویژگی منحصر به فرد دیگری نیز برخوردار است؛ با استفاده از عایق ISO-Pad با ضخامت های مختلف، گرمای مورد نیاز برای مناطق خاص پا از جمله استخوان ران تأمین شده و به حفظ درجه حرارت بدن کمک می شود.

عملکرد شلوار برای تنظیم دما با مکانیسم خنک کننده طبیعی بدن یعنی عرق منطبق است؛ در زمان تحرک و با تعریق بیشتر آب و مواد معدنی از طریق کانال های هوایی خارج و باعث گردش هوا و خنک نگه داشتن بدن می‌شوند.

همچنین زمانی که بدن سرد شده و در حال استراحت است، با کمک حفره های سه بعدی یک پوشش عایق مانند مانع از خروج گرمای بدن می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شلوار کوهنوردی X-Bionic بدلیل خلاقیت در طراحی برنده جایزه ویژه طراحی iF Design Award 2012 شده است. این لباس مجهز به فناوری‌های پیشرفته با قیمت نسبتا بالای ۴۶۵ دلار به بازار عرضه شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×