اخبار نساجی

طراحی اسکناس‌های ۲۰۰ و ۵۰۰ هزار ریالی در دستور کار بانک مرکزی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بانک مرکزی براساس نیاز کشور به اسکناس های درشت تر، طراحی اسکناس های درشت تر از جمله ۲۰۰ هزار ریالی و ۵۰۰ هزار ریالی را در دستور کار خود قرار داده است.

مجید صنیعی مدیرکل چاپ اسکناس و ضرب مسکوک بانک مرکزی، گفت: در بحث اسکناس های بالاتر از ۱۰۰ هزار ریالی، این موضوع در سالهای خیلی قبل به بانک مرکزی پیشنهاد داده شده و حتی بانک مرکزی توسط اداره بررسی های اقتصادی خود، بررسی های لازم را در خصوص نیاز کشور به اسکناس های درشت تر از ۱۰ هزار تومانی انجام داده است، اما به هرحال با توجه به محدودیت های موجود در چاپ اسکناس، بعد از اسکناس ۱۰ هزار تومانی بلافاصله امکان چاپ اسکناس ۵۰ هزار تومانی و رقم های بالاتر از آن وجود ندارد، بنابراین باید بعد از ۱۰ هزار تومانی، اسکناس ۲۰ هزار تومانی چاپ شود که این موضوع در مورد چاپ اسکناس های جدید بعد از آنکه میزان چاپ اسکناس به حدی رسید که در دستگاه های ATM قرار بگیرد، اسکناس ۵۰ هزار تومانی هم به طور حتم طراحی می شود.

وی در خصوص طراحی اسکناس ۲۰ هزار تومانی، تصریح کرد: در این رابطه چند طرح مختلف به بانک مرکزی ارائه شده، ضمن آنکه بانک مرکزی موافقت خود را با کلیات طرح اعلام کرده است و ما امیدواریم که این طرح به تائید نهایی وزارت اقتصاد هم برسد.

وی تصریح کرد: در صورت تائید نهایی طرح اسکناس ۲۰ هزار تومانی توسط وزارت اقتصاد و ارائه مجوزهای لازم برای چاپ اسکناس ۲۰ هزار تومانی در سال جاری به احتمال زیاد اسکناس ۲۰ هزار تومانی هم وارد چرخه اسکناس های کشور خواهد شد.

صنیعی در ادامه در خصوص انتشار اسکناس های ۵۰۰ هزار ریالی و چاپ ایران چک ها گفت: در مورد اسکناس های ۵۰۰ هزار ریالی باید بگویم که این موضوع بعد از به تولید انبوه رسیدن اسکناس های ۲۰۰ هزار ریالی و گرفتن مجوزهای لازم اجرا می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در خصوص روند تداوم چاپ ایران چک های ۵۰۰ هزار ریالی تصریح کرد: چاپ ایران چک ها هم مانند اسکناس تحت نظر هیئت نظارت بر چاپ و اندوخته اسکناس همچنان ادامه دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×