اخبار نساجی

اقتصاد بزرگ هند فرصتهای زیادی برای همکاری دارد

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: اقتصاد هند که هم اکنون رشد ۱۰ درصدی را تجربه می کند فرصت های بسیاری برای همکاری و تعامل دارد که ایران باید از این ظرفیتها استفاده کند.

‘محمد نهاوندیان’ روز شنبه در حاشیه نشست دیدار با هیات هندی که در محل اتاق ایران برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی،افزود: درصورتی که نتایج سفر هیات اقتصادی هند به ایران مثبت باشد پس از ایام نوروز ۹۱، هیاتی از صنعتگران و تجار ایران به هند اعزام می شوند.

وی یادآور شد: در نشست های مشترک هیات هندی با همتایان ایران خواستار شراکت استراتژیک دو کشور شدیم.

به گفته نهاوندیان، هند سرزمین فرصتها است و به دنبال نوآوری و خلاقیت برای توسعه روابط دو کشور هستیم.

وی با اشاره به توانمندی شرکتهای ایرانی گفت: شرکتهای ایرانی از توانمندی بالایی برای همکاری در بخش های مختلف اقتصادی برخوردار هستند .

این فعال بخش خصوصی کشور ادامه داد: هم اکنون پروژه های مشترکی در زمینه راهسازی میان دو کشور جریان دارد که می توان در این زمینه ها همکاری ها را توسعه داد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به توسعه اقتصادی هند گفت: با توسعه و رشد اقتصادی در هند درآمد متوسط افراد افزایش می یابد که این خود استفاده از کالاهای مصرفی را افزایش خواهد داد.

نهاوندیان یادآور شد:ضروری است خدمات بازرگانی، بانکی و بیمه ای برای توسعه اقتصادی میان دو کشور ،افزایش یابد.

رئیس اتاق ایران با اشاره به تنوع سبد ارزی ایران گفت: درصورتی که بتوان میان پول ملی دو کشور رابطه برقرار کرد تامین خدمات بانکی تسهیل خواهد شد.

وی بیان داشت: زمینه های خوبی برای روابط دو کشور وجود دارد که از آن جمله می توان به تامین انرژی، دسترسی به بازار بزرگ ایران و مشارکت در پروژ ها های عظیم اشاره کرد.

نهاوندیان در پایان یادآور شد: در صورتی که خدمات تجاری میان دو کشور تسهیل شود به طور یقین روابط اقتصادی کشور در زمینه های مختلف گسترش می یابد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×