مد و پوشاک

طراحان پارچه و لباس همیشه در گمنامی به سر می‌بردند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

طاهره پاک‌بین، رییس انجمن طراحان پارچه و لباس تاکید کرد، فعالان این عرصه همیشه در گمنامی به سر می‌بردند.

در ضیافت افطاری که با حضور حمیدرضا شاه‌آبادی‌، معاون امور هنری وزیر ارشاد و حجت‌الاسلام سیف جمالی – مدیرعال بنیاد ملی مد و لباس – برگزار شد، طاهره پاک‌بین ضمن ابراز امیدواری نسبت به پیشرفت‌های به وجود آمده در عرصه مد و لباس، خواهان ادامه این راه در آینده شد.

رییس انجمن طراحان پارچه و لباس با بیان اینکه گردهمایی طراحان مد و لباس همواره از آرزوهای هنرمندان و پیشکسوتان این عرصه بوده تصریح کرد: هنرمندان حوزه طراحی مد و لباس همواره در گمنامی به سر می‌برند و به دور از دیگر هنرمندان بودند، اما امروز به لطف خدا و با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طراحان لباس و پارچه توجه ویژه‌ای شده و امیدواریم این توجه روزبه‌روز افزایش یابد تا شاهد پیشرفت واقعی این حوزه در ایران باشیم.

طاهره پاک‌بین با اشاره به تغییرات اخیر به وجود آمده در عرصه طراحی لباس و توجه مسوولین به این امر ادامه داد: قدم‌های اولیه در این حوزه برداشته شده است. در سال‌های آینده با ادامه همین روند نیز می‌توانیم صادرکننده پوشاک زنانه و بچگانه به کشورهای دیگر باشیم. از ابتدای شروع این برنامه هر ساله شاهد پیشرفت جدی در بخش‌های مختلف طراحی مد و لباس بودیم و اگر دولت یازدهم نخواهد همین راه را ادامه دهد و به شکل دیگری عمل کند، حالت مقاومت و ایستادگی در وضعیت کنونی به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه طراحان مد و لباس اکنون در جامعه شناخته شده‌اند بیان کرد: هنوز ارتباط موثر و مفید میان طراحان و تولیدکنندگان به وجود نیامده است. پیگیری این امر توسط دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پیشرفت روند طراحی لباس و مد کمک می کند. اکنون ایران و جهان شناخت کافی نسبت به طراحان زبردست و ماهر و خلاق ایران را دارند و در صورت ادامه این طرح، شاهد پیشرفت در این زمینه خواهیم بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این مراسم که به همت بنیاد ملی مد و لباس و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار شد، حمیدرضا شاه‌آبادی و حمید قبادی، دبیر دومین جشنواره مد و لباس فجر نیز سخنرانی کردند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×