اخبار نساجی

طبق برنامه پنجم باید کل هزینه های جاری دولت از طریق مالیات تامین شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

طبق برنامه پنجم باید کل هزینه های جاری دولت از طریق مالیات تامین شود

رییس کل سازمان امور مالیاتی گفت: طبق برنامه پنجم باید صددرصد هزینه های جاری دولت از طریق اخذ مالیات تامین شود.

به گزارش ایرنا؛ ‘علی عسگری’ شنبه شب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با بیان اینکه ۴۵ درصد درآمدهای دولت از محل مالیات و ۱۰ درصد از محل امور گمرکی است، تصریح کرد: سهم این بخش از درآمد نفت بیشتر است .

وی افزود: تا روز شنبه، چهار و نیم میلیون نفر اظهارنامه مالیاتی تکمیل کرده اند که پیش بینی می شود تا پایان وقت اداری این روز ۲۰ هزار نفر دیگر به این تعداد افزوده شود.

عسگری با تاکید برضرورت تکمیل اظهارنامه مالیاتی، شرط استفاده از معافیت مالیاتی را تکمیل اظهار نامه مالیاتی دانست و گفت:‌ طبق قانون به ۲۵ درصد سود تولید مالیات تعلق می گیرد و شرکتهای متضرر و تعطیل از پرداخت آن معافند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس کل سازمان امور مالیاتی ادامه داد: برای تجمیع مالیات سامانه نظام یکپارچه مالیات را در دستور کار قرار داده ایم که بدین منظور برای افراد حقیقی و حقوقی شماره اقتصادی صادر شده است.

وی، فعالیت اقتصادی افراد فاقد این شماره را غیر قانونی عنوان کرد و اظهار داشت: سامانه نظام یکپارچه مالیات نقش مهمی در جلوگیری از فرار مالیاتی دارد.

عسگری، تعداد افرادی را که سال قبل اظهارنامه مالیاتی ارائه کردند ۴ میلیون و ۴۱۰ هزار نفر برشمرد و گفت:‌ طرح جامع مالیاتی امسال بطور آزمایشی در شهرهای اصفهان ،شیراز و تهران اجرا می شود.

رییس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به سهم ۹۰ درصدی اظهارنامه های مالیاتی الکترونیکی افزود:‌ طرح جامع مالیاتی در ۶ مرحله اجرا می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×