اخبار نساجی

ضوابط جدید گشایش ال سی از سوی بانک مرکزی ابلاغ شد

 

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای ضوابط گشایش ال سی را ابلاغ و اعلام کرد: بانک ها موظف هستند از شماره‌های ارائه شده دسته ای صرفا جهت اعتبار اسنادی داخلی- ارزی استفاده کرده و از استفاده این شماره‌ها در گشایش اعتبار اسنادی داخلی- ریالی بپرهیزند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدعلی اصغر میرمحمدصادقی مدیریت کل اعتبارت بانک مرکزی و غلامرضا ملک شعار از اداره اطلاعات بانکی این بانک با صدور بخشنامه‌ای خطاب به بانک های دولتی و خصوصی ضوابط جدید گشایش ال سی را اعلام کردند.

در متن این بخشنامه که ۲۹ خرداد ۹۲ ابلاغ شده، آمده است که “واحدهای آن بانک به منظور گشایش اعتبارات اسنادی داخلی مکلف به دریافت شماره درخواست از بانک مرکزی می باشند، به استحضار می رساند:
   – اخذ شماره اعتبار اسنادی داخلی- ریالی منحصرا از طریق سامانه سپام در شعب بانک ها فراهم می باشد.
   – اخذ شماره اعتبار اسنادی داخلی – ارزی (تا اطلاع ثانوی) طبق روال گذشته به صورت دسته ای تولید و به بانک ها اعلام می شود”.

همچنین بانک مرکزی در بند دیگری از این بخشنامه تأکید کرده است که ” بر این اساس بدیهی است، بانک ها موظف هستند از شماره های ارایه شده دسته ای صرفا جهت اعتبار اسنادی داخلی- ارزی استفاده نموده و از استفاده این شماره ها در فرآیند گشایش اعتبار اسنادی داخلی- ریالی خودداری نمایند”.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در خاتمه نیز از مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی خواسته شده که مراتب به قید تسریع، به تمامی واحدهای ذی ربط ابلاغ و بر حسن اجرای آن، تأکید و نظارت دقیق گردد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×