اخبار فرش ماشینی

ضرورت حمایت از تولید فرش برای رساندن ارزش صادراتی آن به ۵ میلیارددلار!!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به صادرات فرش کشور به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار در سال، گفت: امکان ارتقا سطح تولیدو صادرات فرش به ارزش ۵ میلیارد دلار در کشور وجود دارد که لازمه آن اتخاذ سیاست های تشویقی برای تولیدکنندگان فرش است.

موید حسینی صدر با اشاره به صادرات فرش کشور به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار در سال، گفت: امکان ارتقا سطح تولیدو صادرات فرش به ارزش ۵ میلیارد دلار در کشور وجود دارد که لازمه آن اتخاذ سیاستهای تشویقی برای تولیدکنندگان فرش است.

نماینده مردم خوی و چایپاره درمجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه صادرات فرش ایران طی سالهای گذشته به لحاظ وزنی و ارزشی کاهش یافته است،به دلایل کاهش تولید و صادرات فرش اشاره کرد و افزود: این صنعت علاوه برسختی هاو زحماتی که برای بافندگان دارد سودآوری آن برای بافندگان به دلیل گرانی مواد اولیه کم شده است.

وی با تاکید براینکه صنعت فرش کشور مورد غفلت واقع شده است، افزود: با توجه به کاهش سودآوری این صنعت برای تولیدکنندگان بهتر است که مشوق هایی از سوی دولت به منظور حفظ این صنعت با ارایه تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شود.
حسینی صدر بابیان اینکه دولت می تواند به ازای هر مترمربع فرش به تولیدکننده اش جایزه بدهد، افزود: متاسفانه صنعت فرش متولی قوی ندارد و داریم برخی فرصتها را در این بخش از دست می دهیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه جایزه به بافنده فرش باید تعلق بگیرد نه صادر کننده آن، افزود: دولت جدید برای مشاغلی مثل فرش که اشتغال زایی آسان است تسهیلات وی‍‍ژه و کمک های بلاعوض قرار دهد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس با تاکید براینکه در این صنعت صاحب برند هستیم، گفت: مسئولین باید با مطالعه الگوهای مطلوب توسعه صادرات فرش در راستای رقابت‌پذیری و ترویح فرهنگ سفارش پذیری برای فرش دستباف در بازارهای جهانی با حفظ اصالت‌های آن حفظ، احیا و ارتقا جنبه‌های هنری و فرهنگی فرش دستباف تلاش کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×