اخبار فرش ماشینی

ضرورت حضور همگام دانش‌آموختگان و فعالان اقتصادی در بازار فرش

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

همزمان با هشتمین نمایشگاه فرش دستباف مشهد، نشست تخصصی دانش‌آموختگان حوزه فرش در یکی از غرفه‌های این نمایشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا) – منطقه خراسان، رییس اتحادیه صنفی صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی در این نشست گفت: تلفیق علم و تجربه و به کارگیری آن در حوزه‌های تولید و صادرات فرش دستباف، از مهم‌ترین عواملی است که نیاز به آن در شرایط کنونی بازار احساس می‌شود.

هادی مخملی با اشاره به اهمیت حضور دانش‌آموختگان در عرصه بازار عنوان کرد: علم فراگرفته شده توسط دانش‌آموختگان در کنار تجربه فعالان حوزه فرش می‌تواند موجب هم‌افزایی و رشد قابل توجهی در زمینه‌های افزایش تولید، بهبود کیفیت و حفظ و گسترش بازارهای هدف صادراتی شود.

وی ادامه داد: مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها نیز باید علاوه بر تعلیم مفاهیم تئوری، هنرآموزان را از جنبه‌های تخصصی نیز با نحوه ورود و فعالیت در بازار، مشاوره و مدیریت فروش آشنا کنند تا دانش‌آموختگان پس از فارغ‌التحصیل شدن با مشکل ورود به حوزه کار مواجه نشوند.

مخملی ظرفیت خراسان رضوی در تولید فرش دستباف را قابل توجه دانست و گفت: تنوع تولیدات و وجود محصولات عشایری در خراسان رضوی بسیار چشم‌گیر است و این امر، نیاز به حضور دانش‌آموختگان در عرصه فرش را دوچندان می‌کند.

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی، حوزه فرش را از دانشی‌ترین حوزه‌های تولید عنوان و تصریح کرد: علاوه بر ارتقای سیستم آموزشی و مجاب کردن فعالان و بازرگانان فرش به همکاری با دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان، خود نیز باید با تلاش و ارائه نوآوری و طرح‌های بدیع تواناییشان را به پیشکسوتان ثابت کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مخملی در خصوص اینکه دانش‌آموختگان حتما باید مستقیما وارد بازار شوند یا خیر، اظهار کرد: افرادی که در رشته فرش تحصیل کرده‌اند می‌توانند علاوه بر همکاری با واحدهای تولیدی و ورود مستقیم به بازار، خدمات بازاریابی و مدیریت فروش را به صاحبان واحدهای صنفی ارائه و موجب رونق گرفتن بازار فروش و صادرات شوند.

وی تصریح کرد: متولیان باید مراکز آموزشی را ابتدا در روستاها و هسته‌های اصلی تولید فرش دایر کنند تا علاقه‌مندان و فعالان حوزه فرش به طور علمی نیز با این هنر صنعتی آشنا شوند.
رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اصل در وضعیت کنونی بازار، ارائه طرح‌های نو و خلاقانه است و دانش آموختگان باید متناسب با سلیقه و فرهنگ مشتریان اقدام به ارائه طرح‌های بدیع کنند تا بتوانند به موفقیت برسند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×