اخبار فرش ماشینی

ضرورت تعیین تکلیف ساختمان اتحادیه فرش همدان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس اداره فرش همدان با اشاره به اختلاف پیش آمده بین جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص اتحادیه فرش همدان خواستار تعیین تکلیف این وضعیت شد.

احمد علی‌بابایی در جلسه بررسی مشکلات اتحادیه فرش همدان با بیان اینکه ساختمان اتحادیه فرش همدان ۳۰ سال است که در اختیار فعالان فرش همدان است، اظهار کرد: در حال حاضر هفت تشکل در این مجموعه فعالیت می‌کنند که اتحادیه فرش دستباف استان نیز در این ساختمان مستقر است.

وی با بیان اینکه شاکله فرش دستباف استان در ساختمان فعلی شکل می‌گیرد، ادامه داد: در حال حاضر تولیدات و صادرات فرش دستباف در این ساختمان شکل می‌گیرد و اگر می‌خواهیم نگاه صادراتی به فرش داشته باشیم باید ساز و کارهای مناسبی را برای این مجموعه فراهم کنیم.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه موتور محرکه فرش استان در این مجموعه است، خاطرنشان کرد: این مجموعه نقش مهمی در بنیه مالی، تولید فرش و ارزآوری دارد و در بخش اشتغال‌زایی نیز بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه استان همدان ۷۰ هزار بافنده توانمند قالی دارد، افزود: در حال حاضر ۴۵ هزار نفر در زمینه بافت فرش فعال هستند و همین تعداد بافنده در سال ۹۱، ۶۰ هزار متر فرش تولید کردند.

علی‌بابایی با اشاره به اینکه فرش زمینه ایجاد اشتغال زیادی دارد، اضافه کرد: در سال گذشته ۶ هزار مشاغل خانگی در زمینه فرش ایجاد شد که همین امر گویای این امر است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی خاطرنشان کرد: مکان فعلی اتحادیه فرش قبل از پیروزی انقلاب اسلامی متعلق به اتحادیه فرش بوده است و در سال ۸۲ سازمان صنعت، معدن و تجارت مسئولیت این مکان را بر عهده گرفته که با اختلاف به وجود آمده با جهاد کشاورزی تکلیف فعلی این اداره مشخص نیست.

 

منبع: کارپتور

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×