اخبار نساجی

ضرر پتروشیمی‌ها از کاهش قیمت نفت

 

یک مقام مسوول در صنعت پتروشیمی با اشاره به متضرر شدن پتروشیمی‌ها از کاهش قیمت نفت به دلیل تغییر نکردن قیمت نهاده ‌های تولید، گفت: حاشیه سود پتروشیمی‌ها کاهش یافته است.

علی رضا صدیقی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اشاره به روند کاهشی قیمت‌ های جهانی محصولات پتروشیمی، تصریح کرد:با توجه به این‌که قیمت محصولات داخلی هنوز کاهش پیدا نکرده اکنون در زمینه صادرات تا حدودی با مشکل روبه رو هستیم.

وی با بیان این‌که باید در پی کاهش قیمت جهانی نفت، قیمت مواد اولیه نیز کاهش پیدا می‌کرد، اضافه کرد:متاسفانه این اتفاق نیفتاده و این در حالی است که قیمت مخصولات کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل پتروشیمی آبادان در ادامه با بیان این‌که محدودیتی در صادرات به کشورهای مختلف وجود ندارد،اظهار کرد:در حال حاضر به کشورهای عراق،افغانستان،آذربایجان، ترکیه و ترکمنستان صادرات داریم .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صدیقی زاده ادامه داد:مشکلی برای صادارت به اروپا نداریم اما از نظر قیمت صادرات به کشورهای اروپایی صرف نمی‌کند، به همین دلیل به دنبال این امر نرفته ایم.

وی در ادامه با بیان این‌که هنوز جزییات تعیین قیمت خوراک مشخص نیست،گفت:مجلس مجوز تعیین فرمول برای تعیین قیمت خوراک را به دولت واگذار کرده که امر درستی است زیرا دولت از واقعیت های صنعت پتروشیمی اطلاع دارد.

مدیرعامل پتروشیمی آبادان افزود: تا کنون مذاکراتی درباره نحوه تعیین قیمت خوارک با مجتمع‌های پتروشیمی صورت نگرفته است.

به گفته او در پتروشیمی‌ آبادان خوراک از پالایشگاه آبادان تامین می‌شود و فعلا مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×