اخبار نساجی

آغاز واگذاری ۳۰۰شهرک و ناحیه صنعتی در سال ۹۱

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تهران- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: واگذاری مالکیت و اداره امور شهرکها به بخش خصوصی از ابتدای سال ۹۱ با واگذاری ۳۰۰ شهرک وناحیه صنعتی آغاز می شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شهرک های صنعتی ،’فخراله مولایی’ گفت : با توجه به تصویب قانون نحوه واگذاری شهرکها و نواحی صنعتی در مجلس و ابلاغ آیین نامه اجرایی آن توسط دولت، بستر مناسب برای سازمان صنایع کوچک در راستای اجرای قانون اصل ۴۴ فراهم شده است.

به گفته وی از این پس شرکت های تابعه سازمان صنایع کوچک ، با تاسیس شرکت های خدماتی و مشارکت بخش خصوصی می توانند، اولین گام را در توسعه خصوصی سازی بردارند.

مولایی تصریح کرد: با واگذاری اراضی شهرکها و نواحی صنعتی به بخش خصوصی رفته رفته سهم شرکت های تابعه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ، از اراضی شهرک ها به صفر می رسد و کلیه امور به بخش خصوصی سپرده می شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اضافه کرد:شرکت های زیر مجموعه این سازمان پس از واگذاری کلیه اراضی، نقش حاکمیتی و نظارتی را دنبال خواهند کرد و دخالتی درامور مربوط به تصدی گری نخواهند داشت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد:شرکت های‌ خدماتی که با مشارکت بخش خصوصی در شهرکها تاسیس می‌شود نیز با کاهش سهم شرکت های تابعه سازمان،کاملا خصوصی‌شده و شرکت‌شهرکهای‌صنعتی استان مربوطه،سهمی درآن نخواهد داشت.

مولایی از بهره مندی واحدهای صنعتی کشور از اعتبارهای صندوق توسعه ملی در سال آینده خبر داد و تاکید کرد: با افزایش بودجه ای که در ردیف های فنی و اعتباری و نیز در بخش زیرساختی و نوسازی واحدهای صنعتی کشور در سال ۹۱ در نظر گرفته شده است، سال آینده شاهد شکوفایی این حوزه در صنعت کشور خواهیم بود.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به تعامل مناسب صندوق ضمانت صنایع کوچک ،بانکها و صاحبان صنایع گفت: خوشبختانه ضمانت نامه های صادره سرمایه‌گذاری صنایع کوچک طی این مدت ۸۱۳ درصد افزایش یافته که این نشان از تعامل مناسب صندوق با بانکها دارد.

مولایی با تاکید بر افزایش سرمایه صندوق ضمانت صنایع کوچک افزود: هرچه اعتبارات صندوق بیشتر شود سرمایه گذاران بیشتری تحت پوشش قرار می گیرند. چرا که صندوق ضمانت صنایع کوچک با تامین کسری وثایق صنعتگران کمک بزرگی به پایداری سرمایه گذاران در عرصه تولید می کند.

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت افزود: رفع مشکل صنعتگران به رونق تولید و ایجاد اشتغال در کشور می انجامد موضوعی که مورد تاکید وزیر صنعت،معدن وتجارت در بخش تولید است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×