اخبار نساجی

گرانترین شهرهای دنیا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

توکیو پایتخت کشور آفتاب تابان در جدیدترین بررسی ها به عنوان گران‌ترین شهر دنیا برای خارجی ها، جایگزین لواندا پایتخت آنگولا شد.

براساس تحقیقات ۲۰۱۲ دفتر مشاوره معتبر مرسه که امروز منتشر شد، توکیو شهر لواندا پایتخت آنگولا را از مقام گران‌ترین شهر دنیا برای خارجی ها به زیر کشید و خود جایگزین آن شد.

به عنوان مثال این تحقیقات نشان می دهد قیمت یک فنجان قهوه معمولی در مکانی عادی در توکیو ۸.۱۵ دلار است یا قیمت متوسط اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه اتاقه ( با سه خوابه اشتباه گرفته نشود) در منطقه ای عادی  ۴۷۶۶ دلار است.

این فهرست نیویورک را به عنوان شهر مرجع  در نظر گرفته و ارزش واحد پول محلی کشورها نسبت به دلار آمریکا در تنظیم آن تعیین کننده است.

افزایش قیمت ین نسبت به دلار آمریکا مهمترین عاملی است که توکیو در صدر فهرست گران ترین شهرهای جهان برای خارجی ها قرار گرفته است. در عین حال نام دو شهر اوزاکا و ناگویا ژاپن نیز در فهرست ۱۰ شهر گران جهان برای خارجی ها به چشم می خورد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از سوی دیگر بی اعتمادی های مرتبط با حوزه یورو موجب شده تا شهرهای بزرگ اروپایی از نظر گرانی سقوط فاحشی داشته باشند. به عنوان مثال لندن در مقام ۲۴ و قبل از پکن در مقام ۲۵ این فهرست جای دارد.

پاریس با ۱۰ پله سقوط در مکان  سی و هفتمین شهر گران جهان برای خارجی ها جا خوش کرده است. مسکو، ژنو و زوریخ تنها شهرهای اروپایی هستند که در فهرست ۱۰ شهر گران جهان قرار دارند.

دفتر مشاوره معتبر مرسه برای تنظیم این فهرست موارد متعدد و حتی جزئی را در نظر می گیرد. هزینه های حمل و نقل ، خوراک، مسکن ، تفریح و حتی قیمت لوازم خانگی برای شرکت های خارجی که می خواهند کارمندانی را به شعبات خارجی خود اعزام کنند در تنظیم فهرست گران ترین شهرهای دنیا برای خارجی ها نقش دارند.

۱۰ شهر گران دنیا برای اقامت خارجی ها به شرح ذیل است:

۱ – توکیو (ژاپن)

۲ – لواندا ( پایتخت آنگولا)

۳ – اوزاکا ( ژاپن)

۴ – مسکو ( روسیه)

۵ – ژنو (سوئیس)

۶ – زوریخ ( سوئیس)

۷ – سنگاپور ( دولت شهر سنگاپور)

۸ – نجامنا ( پایتخت چاد)

۹ – هنگ کنگ ( منطقه ویژه اداری چین)

۱۰ – ناگویا ( ژاپن)

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×