اخبار نساجی

صنعت چرم از اعتبارات نوسازی وخوشه های صنعتی بهره مند می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

صنعت چرم از اعتبارات نوسازی وخوشه های صنعتی بهره مند می شود

تهران-مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران گفت: تولیدکنندگان صنعت چرم از مشوق ها و حمایت های صنایع کوچک از قبیل اعتبارات خوشه های صنعتی و نوسازی صنایع بهره مند می شوند.

به گزارش ایرنا از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ،’فخراله مولایی’ در نشست تخصصی صنعت چرم و پوست کشور با اشاره به تهدیدها و دسیسه های دولت های غربی علیه ایران اظهار کرد: به رغم محدودیت های ایجادشده علیه ایران، به پیشرفت های خوبی دربخش صنعت دست یافته ایم.

مولایی با بیان اینکه تحریم های غربی عزم ما را برای رسیدن به خودکفایی جزم تر کرده است ، اظهار داشت: با تشدید تحریم ها به طور قطع تولیدکنندگان کشوربا هزینه هایی روبه رو می شوند که با یک حرکت جهاد گونه همه کاستی ها را رفع خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران تصریح کرد: به رغم محدودیت های ایجاد شده بودجه سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران افزایش چشمگیری داشته که امیدواریم از محل این اعتبارات بتوانیم مشکلات تولید کنندگان صنعت چرم را مرتفع کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگی و اهمیت صنعت چرم، این مقوله جزیی از برنامه های قطعی صنایع کوچک قرار گرفته تا تولید کنندگان این صنعت مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

مولایی تصریح کرد: اگر پتانسیل های موجود در این صنعت در مسیر صحیح خود قرار گیرد، مطمئنا بازده بسیار مثبتی به همراه خواهد داشت.

معاون وزیرصنعت، معدن وتجارت ضمن اشاره به اهمیت نقدینگی و آموزش در صنعت چرم خاطر نشان کرد: سیاستگذاری در این صنعت باعث رشد و شکوفایی خواهد شد واین صنعت را به یکی از قطبهای مهم صادراتی تبدیل خواهد کرد.

وی تاکید کرد: برای عبور از اقتصاد نفتی و پرهیز از خام فروشی باید صنعت چرم همانند سایر صنایع رونق گرفته و به جای صادرات مواد اولیه ، محصولاتی با ارزش افزوده وارد بازارهای جهانی کند.

معاون صنایع کوچک سازمان نیز ضمن تاکید بر حمایت از صنعت چرم اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک آمادگی دارد در حوزه آموزش مهارت های حرفه ای و افزایش کیفیت محصولات به این صنعت کمک کند.

‘ایرج موفق’ ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی را یکی دیگر از سیاست های حمایتی سازمان به این مجموعه عنوان کرد وگفت:همچنین سازمان به تولیدکنندگانی که در فرایند اجرای قانون هدفمندی یارانه ها با افزایش قیمت تمام شده مواجه شده اند تسهیلات مناسبی ارائه می کند.

موفق درادامه فعال سازی خوشه تخصصی صنعت چرم و ایجاد تشکل مرکزی در این خصوص را ازدیگر تمهیدات سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران برای صنعت چرم اعلام کرد.

وی بررسی مشکلات این صنعت را منوط به تعامل دوجانبه با صنعتگران برشمرد واظهار امیدوراری کرد که درنشست های پیاپی مشکلات این صنعت برطرف شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×