اخبار فرش ماشینی

صنعت پوشاک کشور نیازمند ایجاد برند های‎ ‎موفق است‎

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

عضو هیات رییسه اتحادیه کشوری‎ ‎پوشاک، ایجاد برندهای موفق و با کیفیت داخلی را از راهکارهای تجدید حیات موفق صنعت‎ ‎پوشاک داخلی دانست‎. ‎

‎”‎میرابراهیم‎ ‎صدیق” افزود: حمایت از تولیدکنند‎ ‎داخلی پوشاک از سویی سلیقه مصرف کننده داخلی را بسوی نشان های تجاری بنام در بازار‎ ‎پوشاک کشور ترغیب و هدایت کرده و از دیگر سو زمینه صادرات بیشتر را فراهم می کند‎.
‎وی در خصوص پوشاک وارداتی هم توضیح داد: ورود انبوه پوشاک ارزان قیمت و البته‎ ‎با کیفیت پایین به کشور خصوصا از شرق آسیا و قیمت تمام شده بالای پوشاک، روی آوری‎ ‎به سمت واردات را بهمراه دارد‎.
‎به اعتقاد این فعال بخش خصوصی، تقویت صنعت پوشاک‎ ‎داخلی گام بلندی در تامین نیاز پوشاک کشور از تولیدات با کیفیت و متناسب با عرف‎ ‎جامعه اسلامی بشمار می آید‎.

‎صدیق با اشاره به اینکه اجرایی شدن نهضت کاهش قیمت‎ ‎تمام شده کالاهای تولید داخل توسط وزارت بازرگانی، امکان ایجاد حرکتی سریع برای‎ ‎رقابت صنعت داخلی با واردات قانونی یا قاچاق پوشاک دست چندم و بی کیفیت خارجی را‎ ‎فراهم می کند، افزود: درصورت شرایط برابر با پوشاک خارجی از نظر قیمت تمام شده بطور‎ ‎قطع مصرف کننده هم تمایل بیشتری به خرید جنس داخلی دارد‎.

‎به گفته وی، واردات‎ ‎پوشاک بی کیفیت و غیربهداشتی که اغلب بصورت قاچاق وارد کشور می شود، دارای زیان های‎ ‎فراوان برای خریداران است و تنها دلیل استفاده از آنها را شاید بتوان نرخ پایین‎ ‎دانست‎.
‎به اعتقاد وی، به هر میزان از تولید کیفی داخلی حمایت بیشتری شود به‎ ‎همان اندازه توانایی حضور در بازارهای جهانی و قرار گرفتن در سبد صادرات غیرنفتی‎ ‎کشور بیشتر فراهم می شود‎.
‎وی بخش عمده تولیدات داخلی پوشاک را مربوط به واحدهای‏‎ ‎خرد و صنفی دانست و گفت: با توجه به سهم بالای این واحدها در تولید کشور رفع مشکلات‎ ‎آنها بسیار مهم است‎.
‎صدیق تصریح کرد: پرداخت تسهیلات بانکی مورد نیاز با سود‎ ‎پایین، تسهیل شرایط پرداخت مالیات و غیره علاوه بر تقویت تولید داخل موجب بالارفتن‎ ‎تولید ناخالص ملی، افزایش اشتغال و کاهش بیکاری می شود‎.

** ‎پوشش فصل‎ ‎تابستان‎
‎وی با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و تغییر شرایط پوشش نیز گفت: باید‎ ‎با برنامه ریزی مناسب و هماهنگی با وزارتخانه های بازرگانی و ارشاد و همچنین ادارات‎ ‎ذیربط از جمله اماکن بر عرضه، خرید و مصرف پوشاک مناسب در سطح واحدهای صنفی و جامعه‏‎ ‎نظارت کرد‎.

‎رییس اتحادیه فروشندگان پوشاک کرج با تاکید بر گسترش عفاف و حجاب در‎ ‎سطح جامعه اظهار داشت: نوع پوشش و سلیقه خرید بخش مهمی را از عفاف و حجاب در جامعه‎ ‎به خود اختصاص می دهد‎.
‎به گفته وی اتحادیه پوشاک کرج دراین راستا با اهداف‏‎ ‎عالیه دولت اقدامات مناسبی را در سطح اعضا تحت پوشش خود از طریق نظارت موثر و‎ ‎دایمی، اطلاع رسانی، اجرای برنامه های مناسب و جلسات آگاهی رسانی به مرحله اجرا‎ ‎گذارده است‎. ‎

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×