اخبار فرش ماشینی

صنعت نساجی و پوشاک کشور قابلیتهای خوبی دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از دومین نمایشگاه تخصصی پوشاک ایران با بیان این‌که صنعت نساجی از دیرباز صنعت پیشرو در کشور بوده است اظهار کرد: آنچه که امروز از پوشاک کشور دیدم باعث افتخار است.

به گزارش شاتا، نعمت زاده با بیان این‌که بزرگترین حمایت از صنعت این است که ما مصرف کنیم، گفت: باید سعی کنیم از صنایع ایرانی خرید کنیم که این مسوولیت به عهده همه مردم است بنابراین از همه مردم می خواهم به محصولات داخلی اعتماد کنند.

نعمت زاده با بیان این‌که چرا باید دو میلیارد دلار قاچاق پوشاک داشته باشیم ادامه داد: سازمان مبارزه با قاچاق کالا باید در این زمینه برنامه ریزی و تلاش کند ما نیز اخیرا همکاری بسیار خوبی را با آن ها در راستای کاهش قاچاق پوشاک آغاز کرده ایم.

وی همچنین با اشاره به همزمانی نمایشگاه پوشاک ایران و ترکیه گفت: ترکیه توانمندی خوبی در زمینه پوشاک و سالانه ۱۸ میلیارد دلار صادرات دارد. به همین دلیل احساس کردیم که اگر همزمان باشد تعاملی بین صنعتگران ایرانی و ترک ایجاد می‌شود که باعث رشد این صنعت خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که در سال های گذشته ردیف خاصی برای حمایت از صادرات در بودجه درنظر گرفته می شد، اظهار کرد: چند سالی است که این موضوع متوقف شده و تلاش ما این است که با کمک دولت و مجلس این مشوق‌های صادراتی را در زمینه های مختلف فعال کنیم.از سوی دیگر ترکیه نیز توانمندی خوبی در بازاریابی دارد که ما باید از آن ها یاد بگیریم.

نعمت‌زاده با بیان این‌که پوشاک و نساجی ما می تواند در بازارهای اروپا عرض اندام کند گفت: معمولا رقابت با کشورهایی که تولید ارزان دارند مشکل است. اما ما می توانیم با پارچه و پوشاک اروپایی رقابت کنیم. اما باید تولید خود را انبوه‌تر کرده تا قیمت تمام شده برای ما کاهش یابد. ما نیز قول می دهیم برای افزایش ظرفیت تولید کمک کنیم.

نعمت زاده با اشاره به توانمندی ترکیه در زمینه تولید پوشاک گفت : کشور همسایه ترکیه در زمینه پوشاک توانمندی بالایی دارد و با برپایی این نمایشگاه بین تولیدکنندگان دو کشور تعامل خوبی برقرار می شود .

وزیرصنعت،معدن وتجارت افزود : برای پشتیبانی از صادرات می توان با برگزاری نمایشگاههای خارجی ، پرداخت جوایز صادراتی و بازاریابی حرکت کنیم .

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی و تکمیل واحدهای بزرگ در زمینه پوشاک و نساجی اظهار امیدواری کرد : با ایجاد و توسعه ئواحهای نساجی و پوشاک در زمینه تکمیل زنجیره تولید این محصولات در داخل کشور بتوانیم توان رقابت پذیری ایران را بالاتر ببریم.

نعمت زاده همچنین درباره موضوع ساماندهی واردات خودرو اظهار کرد: طبق قانون واردات خودرو باید از طریق نمایندگی‌هایی باشد که در دراز مدت بتوانند تضمین تامین قطعات را بدهند و تعمیرگاه‌های مناسبی در سراسر کشور داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۵ نمایندگی در کشور گفت: حتی برای یک برند دو تا سه نمایندگی وجود دارد اما به دلیل شرایط تحریم و عدم تمدید قرارداد برخی از شرکت های خارجی اوضاعی به وجود آمد که هر کس شروع کرد به واردات خودرو و همین امر موجب نارضایتی مردم در رابطه با خدمات پس از فروش شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بنابراین ما به این تصمیم رسیدیم که قانون عینا اجرا شود. ساماندهی واردات خودرو نه تنها خلاف قانون نیست بلکه عین قانون است.به این ترتیب واردکنندگان باید خودشان ارائه سرویس های پس از فروش را داشته باشند یا با یکی از شرکت‌هایی که این امکانات را دارند قرارداد ببندند. چرا که اگر ما مسیر قبلی را در دراز مدت ادامه می دادیم مشکلات خریداران و خود واردکنندگان بسیار بیشتر می شد.

نعمت زاده ادامه داد: از سوی دیگر ما سود واردکنندگان را ضابطه مند کردیم و قطعا بر این موضوع نظارت می شود تا انحصار در بازار واردات خودرو ایجاد نشود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۲۴ درصدی صادرات غیر نفتی در ۱۰ ماهه امسال گفت: برخلاف برخی برداشت ها واردات در کشور امسال تنها حدود ۱۵ درصد افزایش داشته که بیشتر مربوط به مواد اولیه و ملزومات صنعت بوده است. به این ترتیب ما امیدواریم که افزایش تولیدات داخلی را ببینیم و هیچ نگرانی از بابت از میزان افزایش واردات وجود ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود:‌برای مثال در این ۱۰ ماهه بیش از ۱۲۰ میلیون دلار تجهیزات دوزندگی به کشور وارد شده که این نشان می دهد کارگاه‌های تولیدی ما تقویت شده‌اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×