اخبار فرش ماشینی

صنعت نساجی روسیه از الحاق این کشور به سازمان تجارت جهانی متضرر شد

 

 صنعت نساجی روسیه از الحاق این کشور به سازمان تجارت جهانی متضرر شد

 

در نتیجه‌ی کاهش تعرفه‌های واردات منسوجات و پوشاک و هجوم کالاهای ارزان قیمت خارجی به بازار روسیه، صنعت نساجی این کشور با زیان روبرو شد.

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران به نقل از نشریه TMI، با گذشت بیش از یک سال از تاریخ ۲۲ آگوست ۲۰۱۲، که روسیه به سازمان تجارت جهانی (WTO) ملحق شد، صنعت نساجی این کشور با زیان روبرو شد که در نتیجه‌ی کاهش تعرفه‌های واردات منسوجات و پوشاک و هجوم کالاهای ارزان قیمت خارجی به بازار حاصل شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اتحادیه شرکت‌های نساجی و صنایع سبک روسیه، از ابتدای سال ۲۰۱۳، الحاق به WTO منجر به افزایش ۱۸ درصدی واردات پارچه‌های حلقوی و ۱۳ درصدی سایر محصولات تکمیل شده‌ی نساجی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۲ شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این امر موجب شد که سهم نخ، پارچه و پوشاک خارجی در بازار این کشور نسبت به قبل دو برابر شده و به سهم محصولات داخلی برسد.

بر اساس اظهار معاون اول نخست وزیر روسیه: «صنعت نساجی از جمله صنایعی بود که در نتیجه‌ی الحاق به WTO بیشترین صدمه را دید. با این حال، این امکان وجود دارد که شرایط به زودی بهبود یافته و در حالیکه دولت در حال بررسی یارانه‌های دیگری برای تولیدکنندگان است، این امید وجود دارد که تولیدکنندگان داخلی همچنان رقابت‌پذیر باقی بمانند.»

این اظهارات را گزارش اخیر وزارت صنعت و تجارت روسیه که در ماه اکتبر منتشر شد نیز تأیید می‌کند که در آن عنوان شد الحاق به سازمان تجارت جهانی می‌تواند لطمه‌ای به ارزش ۲.۶ میلیارد روبل (۸۲ میلیون دلار) به فروش صنایع نساجی این کشور در سال جاری وارد آورد که انتظار می‌رود فقط از طریق حمایت و یارانه‌های دولتی قابل جبران باشد.

بر اساس اعلام رئیس اتحادیه شرکت‌های نساجی و صنایع سبک روسیه، نهادها و سازمان‌های دولتی هنوز قادر به تأمین یارانه مورد نیاز برای جبران خسارت وارده به تولیدکنندگان داخلی نبوده‌اند. اما وی خاطرنشان کرد که شرکت‌های روسی همچنان به بقای خود ادامه می‌دهند و با وجود تمام مشکلات موجود، اغلب شرکت‌های داخلی در حال مدیریت شرایط هستند تا به تولید ادامه داده و قادر به تولید محصولات رقابتی مورد درخواست در بازارهای داخلی و بین‌المللی باشند.

منبع: TMI Issue 6 2013

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×