اخبار فرش ماشینی

صنعت نساجی تایوان؛ تکنولوژی، مد و توسعه پایدار

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 صنعت نساجی تایوان؛ تکنولوژی، مد و توسعه پایدار

ارزش جهانی بازار لباس‌های ورزشی و بدنسازی در حدود ۱۲۵ میلیارد دلار است

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران، به نقل از نشریه TMI، توسعه نساجی مدرن در تایوان در حدود ۶ دهه پیش و در اواخر دهه ۱۹۵۰ در این کشور آغاز شد. در نتیجه‌ی اقتصاد در حال رشد، صنعت نساجی تایوان سفری طولانی و پربار را شروع کرد و در حال حاضر این کشور یکی از بزرگترین حلقه‌های زنجیره تأمین منسوجات در جهان است.

زنجیره تولید طیف گسترده‌ای از منسوجات در تایوان که از مواد پتروشیمی و مواد طبیعی خام آغاز شده و به پوشاک و سایر محصولات نهایی نساجی ختم می‌شود، موقعیت این کشور را در رقابت جهانی و زنجیره تأمین، بی‌نظیر ساخته است.
مد و کارکرد، دو عنصر کلیدی در بخش تولید پوشاک محسوب می‌شود که با سرعت زیادی رو به رشد است بطوریکه پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۱۵، بازار جهانی لباس ورزشی و بدنسازی به بیش از ۱۲۵ میلیارد دلار برسد.

از سال ۲۰۰۰ و در آغاز هزاره‌ی جدید، صنایع نساجی تایوان فرآیندی تحت عنوان «سیستم کاربردی صدور گواهینامه منسوجات» ایجاد کردند که منجر به تضمین کیفیت در سطوح بالاتری برای فرآیندهای توسعه منسوجات با ارزش افزوده و تولید محصولات جدید شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بخش تحقیق و توسعه از جمله مواردی بوده که فدراسیون نساجی تایوان (TTF) منابع قابل توجهی برای آن اختصاص داده تا منتج به منسوجاتی مطابق با مد، خلاقانه و نوآورانه گردد. بر اساس اظهارات دبیرکل فدراسیون مذکور، قابلیت اصلی منسوجات تایوان وابسته به تحقیق و توسعه، تکنولوژی و نوآوری است.

منبع: TMI Issue 6 2013

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×